Translate

torsdag 15 oktober 2009

BLOOMING FRIDAY:Höstfärger...

...och höstfägring till salu på Lilla Torg i Kristianstad.
Jag plockar och sätter ihop kanske årets sista blommor från trädgården, med inspiration...
...från höstfärger nere vid havet.
Det är tagetes, rudbeckia, min sista gula solros, silverek, mahoniablad och liljor, fast i havande form, och lite annat hopplock.
Se liljeblom från i somras HÄR och HÄR och få lite nostalgi på köpet.

På Indiskan inne i Kristianstad såldes duken under arrangemanget till nedsatt pris.
Duken heter passande "Höst-rosor", och jag kunde inte låta bli att fynda.

Jag avslutar med lite tips om tävlingar.
Först ut är LILLA PROVENCEmed sin WEBBUTIK som lottar ut bl a denna söta ljusbur...


... och skyltar gjorda av Maud från "My Precious Home". Tävlingen pågår t o m den 26/10...

...ochSIGNE1, som lottar ut fräscha handdukar från Greengate tom den 17/10
TREVLIG HELG på er allihopa!
Mera Fredagsblomning finns hos KATARINA

14 kommentarer:

AnnCharlotte sa...

Så mycket trevligt du bjuder på idag :)
Jag ska se om jag kan vinna fina handdukar....

Anjas Hill sa...

Så vackra höstbuketter och duken från Indiska är ju bara så läcker! Jag gillar Indiska också och passar på att fynda när de har reor mm./Anja

Gunilla sa...

Jättevackra höstfärger du bjuder på.
Ha eb fortsatt fin höstdag och trevlig helg

easygardener sa...

Your flower arrangement is very attractive. It is good that some flowers are still blooming at this time of year.

Britt sa...

Så vackra bilder du visar//Britt

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vilka färgsprakande bilder du visar. När man ser dedn så här som hos dig är hösten verkligen fin. Hos oss regnar och blåser det idag. Usch!
Trevlig helg
Birgitta

Mia sa...

Ja, jättefärggranna foton, de lyser gott upp höstmörkret som börjar lägga sig runt mig nu. Blir varm i hjärtat av dom bilderna :)

Soldanella sa...

Hej, och så vackert!
Underbar höstkänsla, mycket snygga bilder

//S

Monica sa...

Riktigt färgsprakande bilder som man blir glad av, här hos dig :)
Tjingeling
Monica

Katarina sa...

Så här presenterad, är ju hösten en riktig fest!

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej Anna - NU är jag sur - jag skrev en lååååång kommentar nyss till dig och så försvann den bar *snyft*

Så jag provar bara "lite kort" igen och tackar så jättemycket för den fina awarden...och meddelar att vinsterna skickas imorgon....

MÅNGA kramar och ha en fin helg:O)
Måd

sweetbay sa...

Beautiful post! I enjoyed seeing all of the arrangments.

AnnA sa...

TACK för alla trevliga kommentarer!/THANK'S for all nice comments!
Anja, jag hade ngt mer med mig i påsen från Indiskan, i klädväg,...Jag gillar deras kläder och klädstil.
Trevlig vecka på er!/Have anice Week!
hälsn
AnnA

Nina sa...

Härligt färgglada bilder och snygga collage! Tack oxå för dina tankar på min blogg, är alltid intressant att få del av andras tankar!