Translate

torsdag 2 juli 2009

PIONFROSSA 4: Ett farväl...

...för denna sommar.
En av de sista pionerna som blommar nu i vår trädgård, är denna rosa, dubbla luktpion utan namn.Rikligt med blomknoppar har det blivit denna pionsommar!
Av årets nyinköpta pioner, var det endast "Laura Dessert", som blommade med en ljuvlig blomma, men så är det ju med pioner - man får vänta ett eller några år innan de blommar. Jag kan vänta på de andra nyinköpta - pioner är värda att vänta på!
Nu står bara denna resterande frökapseln kvar av den läckra Laura...
Collaget är på en suffruticosapion, som aldrig blev en suffroticosapion...Ett rea fynd, som floppade eller inte, pionen som kom i stället vill jag inte vara förutan ändå!
Och som avslutning en liten mix i en vas med vallmokapslar och prästkragar som följeslagare...

4 kommentarer:

LisaMatilda sa...

Vilka vackra bilder!
Visst är det synd att pioner blommar så kort tid.
LisaMatilda

Mia sa...

Njuter av dina bilder.....

Lillianna sa...

Ja de var ju fina! Jag kanske ska råda bot på min Pionovilja och plocka dem och ställa dem i vas. Där kanske de passar mig!
Tack för länken!
Jag följer dig nu!
/Lillianna

Anonym sa...

I’m not that much of a internet reader to be honest but your blogs really nice, keep it up!
I'll go ahead and bookmark your site to come back later on.
All the best

Also visit my webpage :: Jewel Epic Hack