Translate

tisdag 3 juni 2014

Moodboard: Juni


 Juni månad ,och många blomster i trädgården.


Allium, nävor, iris, aklejor, prästkragar, humleblomster, brudsprirea, kantnepeta, revsuga mfl...


...och en primadonna - den kinesiska buskpionen- blir avlöst av andra ljuvliga primadonnor i form av rosenmadammer, där först ut var kanadensiskan 'Thérèse Bugnet'.


 Den kinesiska buskpionen, med okänt namn...


...hade i år minst 20 underbara knoppar på sin buske.


Ett åldrande med skönhet, men snart är bara frökapslarna kvar, för underbart är kort!


Fast nu väntar jag på dess kusin: doftpionen, och detta är en knopp av  'Coral Charme'.


Varje månad utmanar Karin A eller Åsa med bloggen Trädgården på höjden,  mig och andra att plocka ihop till en moodboard av aktuella blomster för månaden. Gå HIT för att se fler bidrag, och lämna gärna ett eget bidrag.


Juni fyller tallriken till brädden!
NJUT i din trädgård!
hälsningar
AnnA

5 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt med det cerise rosa! Det är uppfriskande med "primadonnor"! :)

Lantloppan sa...

Så fina pioner. Irisen är också vacker, det är något jag saknar i min nya trädgård. Kram
/Liv

Trädgården på Höjden... sa...

jag älskar pioner men har aldrig fått dem att trivas här hemma tyvärr
Åsa

Annelie / blomsterochbakverk sa...

Ljuvliga färger och din bild på pionknoppen är fantastisk!

LV sa...

Very simple but so very lovely. You have so many different and beautiful flowers. Take care. I have not visited as much lately due to computer issues and still having them.