Translate

onsdag 31 mars 2010

Trädgårdstema: Vad planterar du i?

Maria Berg från MARIAS TRÄDGÅRD vill denna vecka ha reda på vad vi planterar i, och jag blev visst nämnd där...
Inte för denna plantering av en helt underbar viva, som blivit planterad i en träask som det varit ost i, som blev köpt innan jul på Fredriksdals julmarknad. Samma julmarknad...





















...som inspirerade mig till att göra om yngste sonens gamla gummistövlar, till detta juliga arrangemang.
OBS! Fotot togs innan allt det vita oändliga/oländiga kom...
Inspirationskällan finns HÄR
Just nu är det på gång att bygga om kängorna till ett par vårliga - jag har bara inte hunnit...
...för just det , här är skorna som Maria skrev om, fast lite mer grafiska bildutformningen och utprintade på grängat akvarellpapper.
Ja, det är ju utställning på gång i påsk...
...och här en liten förhandsvisning, på några av de tavlor som jag med äkta makens hjälp håller på att hänga.
Lite komplicerat att hänga är det, då det inte finns så mycket att hänga på, men maken har ordnat med en sorts skivor att hänga de mindre tavlorna på, så får vi se hur vi kan få till det lite till under morgondagen...





















På fredag är det iallafall vernissage och utställning hela påskhelgen.
Hjärtligt välkomna att titta in och hälsa på!


Fler förslag på alternativa planteringskärl lämnas hos MARIA.







Ha det gott!
hälsn
AnnA

PS! Apropå alternativa planteringskärl; det har faktiskt hänt att makens uttjänta arbetstofflor vissa år fått planteringar i sig...DS.

10 kommentarer:

Margot sa...

Arrangemanget med gummistövlarna är bara sååå läckert!
Lycka till med din utställning!! Tyvärr alldeles för långt borta för mig...
Önskar dig en Glad och Skön Påsk!!
Ha det bra / Margot

Millan sa...

Kul tema, jag läser just nu boken Slow gardening (Alys Fowler) och hon är en förespråkare för återbruk som hon kallar det. Det planteras i både gamla cd-ställ som byrålådor där.
Själv gillar jag konservburkar och gamla trälådor.
Glad påsk och lycka till med utställningen!

Håkan Hansson sa...

Spännande...lycka till med utställningen ;)

AnnCharlotte sa...

Håkan är min man, jag såg inte att han var inloggad...hihi...Glad påsk också ;)

Maria Berg sa...

Ååå önskar jag kunde var där på din verinssage.
Du har hittat din stil och fortsätt med det.
Jag tar växtbilder men det gör många andra också - måste hitta ett sätt att uttrycka mig på så jag skiljar mig från mängden.

tack för att du rätatde till så att dom fick se dina Känger med plantor i.

Önskar dig och det dina en härlig och fin helg och framför allt önskar jag dig LYCKA till på utställningen!!!!

/MB

Hannele på Hisingen sa...

Hihi, fint, jag planterar i mitt tangentbord..
Glad påsk!

Agneta sa...

Jag önskar jag bott lite närmare så att jag hade kunnat se din utställning. Lycka till!
Roligt med alternativa planteringskärl.
Glad påsk!

OF SPRING AND SUMMER sa...

Grattis till utställningen. Så spännande att ställa ut! Hoppas allt gick bra!
Det är riktigt vårväder här i London!
Kram Ingrid

Annika Christensen sa...

Hej..
Tänkte på dig idag.
Grattis till utställning så roligt!
Vad jag planterar... ojoj allt möjligt just nu du får se det i en tidning nästa år.
Så taskig är jag.
ha det gott
Annika

Anonym sa...

I loved as much as you will receive carried out right here.

The sketch is tasteful, your authored material stylish.
nonetheless, you command get got an edginess over
that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again
as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.


my page; خرید شارژ مستقیم همراه اول