Translate

måndag 23 november 2009

PRÄSTBOSTÄLLET...

...är en kuriosa- och presentaffär i Kristianstad, som säljer heminredning med romantisk och gammmaldags prägel.
HÄR är deras hemsida, där man även kan handla en del varor över nätet.



I somras var butiken
"ute på grönbete" på ROSE FAIR på Hovdala slott, och sålde trädgårds-inpire-rade saker..

...och roserier och andra ting.




Härom-dagen, vid mitt besök i butiken, började det se lite julinspi-rerat ut...
...på sina ställen.

Jag har förälskat mig i de rosiga kopparna
...
Luffarslöjd av olika slag finns till salu i butiken...
...och visst är denna ljusstaken underbar?!!!
En samling av änglar till salu...
... varav en fick följa med mig hem och flytta upp överst på mitt gamla
"drängaskåp".
Fler foton på ängeln och skåpet finns HÄR
Det sussar så gott, det lilla änglabarnet ...





Slutligen, jag hittade en del tävlingar, när jag tittade runt bland bloggarna, och jag vill gärna vara med och tävla om denna förtjusande kandelaber...







...som lottas ut på bloggen GÅRDSROMANTIK HAVSVIKEN fram till den 25 November, för att fira
1-årsjubiléet på HJORTGÅRDEN I KYRKBYN
Jag antar att vi är många som hoppas på en vinstlott...






Jag har en del älskade smycken av Lotta Djossou, så därför vill jag gärna vara med och tävla om hennes smycken på MIN LILLA VERANDA.Tävlingen varar fram till 5 December. En vacker julklapp att vinna till sig själv, eller ge bort om man vill det.Något rosigt smycke skulle jag kunna tänka mig.




















Detta charmiga, handgjorda smycke gjort av en sked lottas ut av Kamomilla med bloggen I LILLA KAMOMILLAS VILLA fram till den 29 November.











LYCKA TILL alla ni som också vill vara med och tävla!

14 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Oj, oj! Så mycket fint!/Anja

LV sa...

What a wide variety of neat things. You seem to find lots of interesting items to share with us. I love to visit and see what you come up with next.

Maria Berg sa...

Där vågar man ju inte gå in då har man inga pengar kvar när man kommer ut - skeden vill jag vinna.
MB

AnnCharlotte sa...

Vad mycket fint i prästbostället. Nu ska jag surfa vidare och se om jag kann vinna något halsband ;) ;)

Bea sa...

Oj, så mycket fint! Synd bara att plånboken blir tunn efter att man besökt så fina och charmiga butiker :))
Det finns så mycket av "vill ha" i de flesta trendiga affärer (och vebb-försäljning) och skönt om man kan begränsa sig ibland ;)
Kram /Bea

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Tack för alla fina tips Anna!
Ha en bra vecka
Rebecka

Millan sa...

Många bra tävlingstips, det hade varit fina julklappar till mig själv om man bara hade vunnit med dvs.
Prästbostället kör jag förbi varje dag när jag kör hem från jobbet men det är sällan jag stannar, tyvärr för där är mycket fina grejor.

Viola sa...

Rara konkurrenter som du visar, en brukar jag handla utav när jag vill ha "nyare" saker och det är Maud, här börjar man vakna till liv igen...så sakteliga, kram

Anonym sa...

I blog quite often and I truly appreciate your content. This great article has really
peaked my interest. I am going to book mark your site and
keep checking for new information about once per week. I subscribed to your RSS feed
as well.

my web-site :: devis fenetre pvc en ligne

Anonym sa...

Hey there would you mind letting me know which hosting company you're using? I've loaded your blog in 3 different web browsers and I must say this blog loads a lot faster then most.
Can you suggest a good hosting provider at a reasonable price?
Many thanks, I appreciate it!

Take a look at my weblog fenetre 3 vantaux pvc

Anonym sa...

Hello, this weekend is nice designed for me, since this time i
am reading this great informative post here at
my home.

Here is my website ... gagner de l'argent

Anonym sa...

Wonderful work! That is the type of info that are meant
to be shared across the net. Disgrace on Google for no longer positioning
this put up higher! Come on over and seek advice from my site .
Thanks =)

My web-site ... pvc fenetre prix

Anonym sa...

I read thіѕ piесe of ωriting fully regaгding the сompariѕon of hοttest and еarlіer technologies, іt's amazing article.

my blog: prix d une porte de garage sectionnelle

Anonym sa...

We stumbled over here coming from a different web page and thought
I may as well check things out. I like what I see so now
i am following you. Look forward to looking over your
web page yet again.

Here is my site construire une terrasse en bois