Translate

lördag 1 mars 2014

MOODBOARD:March


Mars månad, en riktig vårmånad...


...och en efter en dyker det upp små underverk i vårrabatterna: våriris i olika färger, snödroppar, krokus och orientaliska julrosor i olika färger.


I veckan hörde jag talas om blåsippor i blom, men i vår trädgård fann jag endast ett blad...


...men för säkerhets skull åkte jag en tur till Tjugekull, och minsann, en liten luden blå - vårens första blåsippa för mig! Med lite sol och mer värme kommer det att lysa blått i skogen där på Tjugekull.


Baksidor...

...och framsidor.
Man kan se saker från olika håll, eller hur?
Varje månad skapar Karin.A och Anneli en moodboard av de växter som finns i deras närhet.
 HIT för att se fler bidrag, eller lämna ett eget.



Under lördagen åkte vårskorna fram på verandan och fylldes med ljuvliga penséer från Solhaga Garden
Jag önskar er alla en fortsatt skön helg, och en trevlig vecka.
Och så måste jag påminna att det är trädgårdsmässa i Malmö till nästa helg. Gå HIT för mer information.
LEV VÄL!
Hälsningar
AnnA

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Läcker moodboard och din installation är kul! Jag gillar också att plantera i allt möjligt.

Ha det fint
/Anette

LV sa...

You do so many interesting things with your flowers and plants.