Translate

fredag 15 maj 2009

"Blooming Friday"


Det är en underbar tid, att stå under det japanska körsbärsträdet och titta upp på dessa romantiskt rosa blommor och njuta av skönheten. En kort tid av blomning, men när blomningen är över kan du sitta under trädet och svalka dig och drömma om detta rosa...


Apeldorntulpaner sägs vara långlivade, och denna är nog planterad någon gång i början på 90-talet. Skåda in i dess innersta - snart finns bara frökapseln kvar...



"Glöm-ej-bort-mig", viskar hon försynt med sina systrar.En romantisk blomma som fyller upp bra i vårrabatten. Fast det finns de som tycker att det är ett ogräs, men det tycker iallafall inte jag. Det finns olika sorters förgätimigej; detta är nog en vild sort; och jag kan rekommendera "Kaukasisk förgätmigej", som växer lite buskigare.Det finns även rosa och vita förgätmigej, men de blå är nog ändå vackrast, tycker jag.

BLOOMING FRIDAY

6 kommentarer:

Katarina sa...

Vackra bilder! Japanska körsbärsträd och förgätmigej - romantiskt och sött!
Långlivade tulpaner är inte dumt - får lägga namnet på minnet.
Ha en skön, blommig helg!
Katarina

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Auuuo vilka vackra bilder, nästan smärtsamt vackert.

Ha en underbar majhelg i trädgården/ Tyra

HelenJ sa...

Underbart vackra bilder - såna som jag inte kan ta med min simpla kompaktkamera. Jag njuter av dina istället!

Anonym sa...

Hello there, You've done a fantastic job. I will certainly digg it and personally
suggest to my friends. I am sure they'll be benefited from this site.



My blog: خرید شارژ مستقیم همراه اول

Anonym sa...

Hi there, I found your web site by means of
Google even as searching for a comparable topic, your web
site got here up, it seems good. I have
bookmarked it in my google bookmarks.
Hi there, simply was alert to your blog thru Google, and located that it's really informative.
I'm gonna be careful for brussels. I will be grateful for those
who continue this in future. Numerous other people will
likely be benefited out of your writing. Cheers!

Also visit my blog post :: Jewel Epic Hack

Anonym sa...

I every time spent my half an hour to read this web site's
articles or reviews daily along with a mug
of coffee - دستگاه هسته گير خرما .


Feel free to visit my web-site :: تردمیل خرگوش