Translate

söndag 4 maj 2014

Moodboard: May.


Mycket blomning i rabatterna i maj...

In May there are a lot of  flowers in my borders...


...så jag väljer blomster i rosa och röda toner till min moodboard för maj: tulpan, japanskt körsbärsträd, rosa förgätmigej, clematis, löjtnantshjärta, fänrikshjärta, primula, aurikel, anemon, spetsmössa och viol.

...so I will chose flowers in red and pink for my moodboard of May: a tulip,  japanese flowering cherry, pink forget-me-nots, 'clematis', bleeding heart, Pacific bleeding heart, 'primula', bear's ear, Spanish marigold,'tiarella', and a violet.


Fast det är ju blått nästan överallt...

But there is blue everywhere...


...av självsådda förgätmigej.

...of  my blue forget-me-nots.


En härlig fägring...

A lovely blossom...


...denna månad,...

...this month,....


...och blomsterna från min moodboard...

...and with the flowers from my moodboard....


...blir en liten fin....

...I can make a sweet...


...bukett.

...bouquet.

Karin A utmanar oss i maj månad att plocka ihop till en moodboard. Gå HIT för att se fler.

To see more moodboards visit Karin A.


Så härligt det är att sitta under det japanska körsbärsträdets grenar och njuta av maj månad.
Och titta, så många knoppar det är på den kinesiska buskpionen!

I love to sit under my Japanese flowering cherry tree and rejoice over the beauty of this month.
And look - there are many buds of my Chinese tree peony!


Leve våren!
Cheerio! And have a nice week!

Jag önskar er alla en skön vecka!
hälsningar
AnnA

6 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Åh vilka underbara bilder - speciellt den sista! Ser mycket avslappat och skönt ut. Jag ser fram mot helgen då jag hoppas jag har planterat allt och gubben laserat klar poolbygget och tvättat altanen så man kan sitta där ute. Just nu är det så skitit och alldeles gult av pollen. Men å andra sidan så vill jag inte sitta där ännu på kvällen, det är alldeles för kallt. I natt var det visst -4 grader!!
KRAM
Susie

Karin A sa...

Ja leve våren! Härlig rosa mix du bjuder på. :)

Lantloppan sa...

Så vackra blommor du har i trädgården. Är det förgätmigej? Jag älskar dem, har såna i trädgården men är osäker på sorten, det finns väl någon som heter ormöga också.
/Liv

Annelie / blomsterochbakverk sa...

Åh så det blommar hos dig! Vi ligger långt efter men jag ser verkligen fram emot att få njuta av allt vackert i min egen trädgård så småningom. Fina färger i din bukett.

Unknown sa...

Härliga klara starka färger! Glad maj!

Jannibele sa...

For noen fantastiske mood boards du har laget. Virkelig til å bli i godt humør av. Vakre farger og fine kombinasjoner.