Translate

torsdag 30 juli 2009

BLOOMINGFRIDAY: Liljeblom förstås!

...blandat med andra skönheter i trädgården, som blir trolskt vackra vid skymningstiden.
Det är vita "Lilium regale", enorma skyar av brudslöja(olika sorters "Gypsophila" invaderar mina olika rabatter - jag älskar dem!)rosenskäror, solrosor, dahlior, och den rosa rosen som syns(för det finns de som inte syns...) är en "Mme Boll"; i botten frösådda (direkt i rabatten) "Prins Gustafs öga", för att matcha de blå riddarsporrarna som har blommat och ska blomma. En riktig gräddtårta i rabatten!
Kan inte låta bli att visa ett liljeporträtt. Här syns också Prins Gustafs blåögda.

Och så denna vita kaktusdahlia...

...som blir så här skön i vas med blå bolltistel och lite mera skyar av brudslöja, på mitt blåmönstrade orientaliska fat.

Dahliadetalj.

TREVLIG HELG på er allihopa!
Mera BLOMMANDE FREDAG syns hos KATARINA

9 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Vilken härlig bukett, trevlig fredag.

sweetbay sa...

What a wonderful combination! I love it! And a beautiful bouquet as well.

Katarina sa...

Anna! Så vackert du har det! Nu förstår jag att jag saknar brudslöja i min rosenslänt - hade fått för mig att den är invasiv och lätt tar över - men det är förmodligen helt fel...? Underbart!
Katarina

foto CHIP sa...

Så vackert det måste vara i din rabatt! jag gillar verkligen ditt blomsterarrangemang i vasen på faten :)

Anjas Hill sa...

En riktigt vacker rabatt och buketten är ju superromantisk!/Anja

Britt sa...

En mycket vacker bukett//Britt

Maria Berg sa...

vackert med buketten och den blåa fatet.
Kläningen med rosa, oranga, röda prickar är Evelinas favorit och hon hade den på grannen 40-års fest och dagen efter och så ville hon en dag till men då var jag tvungen att tvätta den... TACK. MB

Maria Berg sa...

Jag såg mailen på Henriks mail, ibland hoppar den liksom över till hans adress och jag glmmer att kolla det innan jag trycker på skicka, ha en fin dag, MB

Ps. Jo det var från Lavendelgården.

AnnA sa...

Tack för alla kommentarer!
Det orientaliska fatet fick jag i julklapp för några år sedan. Jag tycker om lite av Indiskans kitchiga, österländska stil.
Katarina, brudslöjor finns det olika sorter av , höga och buskiga, enkelblommande och dubbla och rosaskimrande. Du får höra med plantskolan vilken sort du skall välja att plantera.
Maria, det är kul att kläderna kommer till användning, och njut av att dina döttrar (än så länge) vill vara blommiga, romantiska och rosa/färgglada.
Men jag var faktiskt på rea igår och hittade ett par jeansknickers som både passade och föll unga damen i smaken. Då blir man glad som mamma.
Ha det trevligt på husvagnssemester. Jag ser fram emot alla roliga foton, som du antagligen kommer att ta...
Trevlig vecka på er allihopa!
hälsn
AnnA