Translate

torsdag 8 oktober 2009

BLOOMING FRIDAY: Höstastern...

...är en härlig, senblommande höstblomma, en av de sista blommande perennerna, för nu tycker jag att det börjar sina i rabatterna på blomster, och att hösten tar över alltmer.
(Höstaster även HÄR)

Så låt oss njuta av den färggranna fägring naturen dukar upp nu!
..."Skynda dig älskade, skynda att älska,
dagarna mörkna minut för minut..."

Eino Tauro/Tove Jansson
Ja, smaka på den goda, svenska frukten som naturen nu bjuder på, även i affärerna.
De färggranna bladen kommer från våra blåbärsbuskar, som är mycket vackra nu på hösten.
Apropå äpplen, här är en bild på årets äppletavla i Kivik, tagen förra helgen.
En härligt färgsprakande historia, som förgyllde det blåsiga, dystra vädret den dagen.
Läs mer HÄR

Trevlig Helg på er allihop!
Fler bidrag till denna blommande fredag finns hos KATARINA på Roses&stuff

21 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Du bjuder verkligen på färggrann fägring från din trädgård -fast sommarn börjar övergå i höst!! Härlig äppelkonst -skulle vilja känna o dofta på det konstverket!! Ha en underbart fin helg//Eva

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Underbart positivt och fint sammasatta bilder, ren njutning!

Ha en trevlig helg AnnA

Tyra

VÄXTHUS O POTAGER

Arboarkticum sa...

Jösses vilken uppiggande färgkaskad! Ljuvlig asterbukett - och tack för tipset om blåbärsris i höstbuketter!

AnnCharlotte sa...

Du lyckades få en bild på äppletavan med bara några människor framför, det gjorde inte jag ;)

andré sa...

Ja, man får skynda sig nu...! Fina bilder, och äppeltavlan är ju magnifik!

Randi sa...

Underbara höstfärger! Astrar MÅSTE jag skaffa till nästa år. Tavlan har jag också fotat - gillar årets motiv.

Britt sa...

Så fina bilder//Britt

Mia sa...

Ja, än är det ljust men nära till natten... dina bilder gör mig alltid lika glad :)

easygardener sa...

I do like your flower arrangement - and the apple picture is stunning!

Bea sa...

Helt underbart det du bjuder på i bild och text, fantastiskt vackert!
Kram / Bea

elle-melle sa...

Høsten i farger:)
Tenk at det kan være så vakkert bare man titter etter!

God helg til deg Anna:)

Carol sa...

Anna... Very lovely flower arrangement and Autumn harvest setting. Very Nice! Have a good weekend. Carol

Lotta 8`) sa...

Mmmm - trevligt inlägg :) EN sista skördefest - jättehärliga bilder!
Vilka trevliga författare du skriver om, de är också mina favoriter - tänk så många gånger jag läst om Pelle Kanin för döttrarna :)
Ha en riktigt trevlig helg, kram =)

Maria Berg sa...

Som vanligt lekte jag med kameran och min man hade precis fyllt på toarullaran och så belv det ett sådant där kort för det var egetligen för mörkt, men då bad jag honom att leka lite mer och jag tog fler kort, jo så han vet min älskade man.

Äppeltavlan måste jag bara se i verkligheten en gång.
Hösttävlingen kommer jag också att deltga i tack för att du hittade den.
/MB

Katarina sa...

Jag blir så glad av dina härliga höstbilder! Tack!

Jenny Oak Fae sa...

Önskar dig en fin dag, trots tråkigt väder...själv ska jag på loppis och även en tur över till Ivö.

KRAM, Jenny

<3

mitt gröna hjärta sa...

Vad härligt att det blommar fortfarande i din trädgård, till nästa år måste jag abslout ha mer höstblommor! Och trots att jag också är lite av en "rostok" så kommer faktiskt rostornet snarare bli ett "humletorn"... i alla fall till och börja med för Humlen växter ju så det knakar har tagit över ställnigen jag redan har.
Ha det så gott! Jenny

Anjas Hill sa...

Visst börjar blomningen avta, men än så länge blommar mina engelska rosor som "galningar" och astrarna naturligtvis.
Underbara bilder du visar!/Anja

NatureFootstep sa...

sköna hemtrevliga bilder :)
Tack flr tipset om akvarellpappret. Ska försöka komma ihåg att titta efter det :)

AnnA sa...

TACK för alla trevliga kommentarer!/THANK'S for all nice comments!
Ann-Charlotte, att det inte var så mycket folk framför tavlan, berodde kanske på att det var helgen efter äpplefesten, som vi var där och tittade,och vädret var inte att hurra för...
Nature Footstep,jag har faktiskt när tid medgivits, mixtrat lite med din bild, så där anspråkslöst...Får se om jag hinner med att publicera resultatet...
För annars har jag jobbat hela helgen...
Ha en skön vecka nu allihopa/Have a nice week!/
AnnA

Hanneles jul sa...

Underbara höstbilder.