Translate

lördag 3 oktober 2009

Födelsedagar och annat...

...har jag tolkat med mina personliga scrapkort. De flesta fotona har jag tagit själv, men ibland har jag googlat och lånat bilder, som Mona-Lisa t ex, på detta 35-årsfirande. Mycket rock'n roll på festen som föjde efter, och öm i kroppen efter detta rockande, men JÄTTEBALLT!
Mer Mona-Lisa och rosor HÄR
Tre kollegor fyllde femmor av olika antal, och inspirerade mig till dessa kort. Andy Warhols Marilyn fick vara med på ett litet hörn där, ja!
(Jodå, korten blev uppskattade...)
Hos BLOMSTER&KVIST i Mjällbytrakten i Blekinge har jag fortfarande en del av mina datagrafiska foton&fototryck upphängda.(Se mer på dessa HÄR och HÄR och HÄR)
Jag har även en del av mina scrapkort till salu där, med t ex solrosmotiv i olika varianter...
...och givetvis rosmotiv!
Alla scrapkort bygger på egna tagna foton, som redigerats i datorn, och printats ut på akvarellpaper och annat konstpapper, och sedan rivits och skurits ut tillsammans med olika sorters papper, både scrapbookspapper och t ex papper från gamla boktryckeriet i Kristianstad.
Se fler scraps HÄR och HÄR.

Apropå mitt eget älskade rosmotiv är det tävling hos MY PRECIOUS HOME där man bl a kan vinna denna underbara rosskylt.

4 kommentarer:

Maria Berg sa...

Du har hittat din egen still, vad gäller scrap och det är jätte bra - då det finns många som gör det där ute och grattis till att du har en utställning(får ha uppstället) Man behöver synas för att finnas.

De utblommade är så läckra då de tonas ut i grått.

Solrosorna har du fått till arrangemanget jätte bra.

/MB

Ps. Kortet du gjorde på mig skall Henrik få när han fyller år.

LV sa...

A very nice array of things you have shared with us today. The scrapkort is very nice.

OF SPRING AND SUMMER sa...

Oj, så mycket fint att titta på! Vackert!! Ha det så bra. Ingrid

AnnA sa...

Tack för att ni tittade hit, och Maria, signerade jag egentligen din "princessbild"?...
Annars får det bli så vid ett annat tillfälle.
Ha det bra så länge!
hälsn
AnnA