Translate

fredag 16 oktober 2009

7 sanningar...

...om mig, att berätta...

...eftersom jag fick den här awarden av Ann-Charlotte med ROSOR, MAGNOLIA OCH MYCKET MER och sedan ska jag skicka vidare den till 7 andra bloggare, som också skall berätta 7 sanningar om sig själv, och skicka vidare awarden.

In english, for Lavoice and Jane:
I have 7 truths about me to tell you, because I was awarded from Ann-Charlotte with ROSOR, MAGNOLIA OCH MYCKET MER, and then I had to award 7 blogpeople. They will tell 7 truths about themselfs and let the award be to 7 others...Let it go around the world!

Mina 7 sanningar om mig:

1. Jag gick i konstskola på 80-talet, och nuförtiden är min kamera min pensel och mina färgburkar.
2. Jag har tre barn: två pojkar och en flicka.
3. Rostokig.
4. Jag kan vara väldigt envis.
5. Jag älskar musiken av gruppen the Queen och Freddie Mercury.
6.Jag sjunger i en gospelkör.
7.Jag älskar mörk choklad och har alltid gjort det.Gärna tillsammans med ett glas rött vin.

In english:
7 truths about me:
1.I was studied in an art school in the early 80:ies, and the fact is that my camera nowadays is my pencil and my paintbox.
2.I am a mum of three children: two boys and one girl.
3. Rosemaniac
4. I am very stubborn.
5. I love music by Queen and Freddie Mercury.
6. I am singing in a gospelchoir.
7. I am a lover of fine dark chocolate, together with a glass of red wine.

Nu låter jag awarden gå vidare till/Let the award go to
*Therése med WHAT SIMPLE FOLKS DO
*Jenny med JEMA ROSE
*Annie med ANNALUNDA
*Katarina med ROSES&STUFF
*Maud med MY PRECIOUS HOME
*LaVoice with THOUGHT'S FROM MEME'S CORNER
*Jane with JANE MALININA DESIGN

...och så låt oss höra 7 sanningar om er/and tell us 7 truths about you.



PS! Jag har vunnit en tavla idag från Almas rum tralalalala...vad jag är glad.DS.
8:e sanningen: Jag är en rätt så glad person. Annars med.

Trevlig Helg på er!/Have a nice weekend!
hälsn
AnnA

6 kommentarer:

Mia sa...

Aha, konstskola, jag viste du måste ha talanger utöver det vanliga med dina underbara buketter och stileben :) Grattis till den vackra tavlan, såg lite extra på den när du gjorde reklam för tävlingen, den är verkligen behaglig att vila ögonen på, vilken tur da har. Ha en fin helg nu :)

AnnCharlotte sa...

Kul att lära känna folk lite bättre...
Grattis till tavlan.
Idag ska vi pussla ihop några kvm ölandssten ;)

Jenny Oak Fae sa...

Intressant läsning om dig,
jag har också gjort utmaningen nu..!

: )

Önskar dig en fortsatt fin helg!

KRAM, Jenny

<3

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej igen Anna! Jag gratulerar å det varmaste till ytterligare en vinst - du är allt en riktig turgumma du....

Den vackra tavlan du vunnit är jättefin :o)

Kram igen
Måd

Bea sa...

Jag kunde nästan gissa mig till dina konsttalanger, av de vackra buketter och stilleben du gör i bild.
Trevlig läsning om dig.
Grattis till vinsten!
Må gott! /Bea

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till den fina tavlan.Vad skoj att läsa om dej.ag har tre änglar 17,12 och 10.Älskar rosor och musik.Vad mysigt.Första gången jag kikar in här men återkommer säkert.Ha en skön kväll kramizar ~~~~RITA~~~~.