Translate

måndag 26 oktober 2009

BLUE MONDAY: Blue berries but not...

blueberries, because this is blue berries from the Mahoniabush.
They are told to be eatable...
...but I don't know if these lilacblue ones are: "Beautyberries" from "Cedergrens Gardencenter" in Helsingborg.
(To read more about Cedergrens look HERE)
Loveable blue berries, I think!
But here are the real ones! Blueber-ries from the forest, last summer...
...and gardenblueberries from our garden.
More Blueberries HERE and HERE.
But now it is autumne, and our blueber-riebushes are turning in red and yellow colurs...
...like other trees outside in the nature.
This is an autumnetimeblues, isn't it? A nostalgic one?...

Happy Blue Monday to everyone, and have a nice week!
To see more BLUE MONDAY stuff go and visit SALLY

12 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilka fina bilder du har. Alla är så fina.
Jag måste kika in hos Cedergrens och läsa om de blå bären. Jag har inte sett dessa förut.
Blåbären mums ser verkligen goda ut.

Ha en fortsatt fin kväll
Gunilla

Mary Bergfeld sa...

What a beautiful post. The collages you assembled to share with us are really lovely. I hope you are having a great Blue Monday.

Mia sa...

Mahoniabären ser i verjfall goda ut, jag vet inte om jag har hört att någon äter dom. Loveberries är ju bara vackra dom också :)

LV sa...

I loved your blue berry post today. We have great blue berries in our grocery stores. I am not familiar with yours. You did a super job assembling all this together.

AnnCharlotte sa...

Fin färg på loveberries, som jag förövrigt aldrig hört talas om förut....

The Quintessential Magpie sa...

What a beautiful post, Anna! Beautiful photographs!

The purple berries are called "Beauty Berries." I have some in my yard and love to use them in floral arrangements.

Happy Blue Monday!

XO,

Sheila :-)

SmilingSally sa...

Anna, I love blueberries, and you've done such a good job showing great pictures. Thanks for sharing, and Happy Blue Monday!

Maria Berg sa...

Tack för rättning klart det skall var Gunnel. Så jag kan hitta kopparan på Cerdegrens - glömde köpa dem i somras när jag såg dem.
Det där lila bärenbusken kanske jag också skall ha en i trädgården den är läcker.
MB

elle-melle sa...

Så mye flott og blått:)
Jeg er glad i den blåe fargen - den er meg!
Blåbær er favoritt bæret mitt, men jeg har aldri hatt blåbærbusker i hagen. Kanskje det var en ide?

AnnA sa...

TACK för alla snälla kommentarer - jag har inte hunnit med att vara så aktiv denna veckan och hunnit med att kolla runt...
THANK'S for all nice comments - this week have been a busy week for me, without so much of blogspotting...
Fortsatt trevlig vecka!/Have a nice week!/
AnnA

NatureFootstep sa...

oj, vad mycket blå bär. Kan man äta dom alla?

Annika Christensen sa...

Du har alltid så mycket kul att visa Anna.
Gå in på min hemsida så kan duläsa om min nya förläsning och den gamla.
Det finns varianter.
www.naturligating.se
Hade varit skoj är ganska mycket bokad på den nya efter jul.
Hoppas vi kommer att ses.
Annika