Translate

onsdag 19 maj 2010

"Vad köper man när man är på Vapnö?"...

...undrar den kära KNATTEN i inlägget HÄR.
Tja... Änglarosentvålar från LJUS&FÄGRING, härligt goa' och färgglada tomater från VIKENTOMATER, rostigt änglahjärta och AmmaMia i keramik med grönskande hår från KÄRAMIKTORPET, ihopvikbar bubbelpool(önskade maken sig!) från EAST HAMPTON, svagdricka och sylt, gjutna cementfågelbad...

...och zinkkorgar för ved och blomster från EN ELD.

Vi åkte ju egentligen dit förra helgen för att hälsa på MARIA BERG och se hennes fotoutställning på trädgårdsmässan på Wapnö slott.
Ja, detta är ett av hennes vykort, tillsammans med min murgrönsviol.

Marias färgglada tulpaner ute och inomhus i vas, inspirerade mig till denna...

...vårballad med gitarrackompanje-mang.(Ja, gitarren - det var Lily...)

Visst är det en härligt färgglad teckning inne i tulpanen!!!
TACK för fikan och TACK för inspirationen, Maria(och Lily!)

Förutom de klassiska gräddbullarna, en fjärilslavendel till ett bra pris och en påse av de goa' tomaterna, tyckte jag att ett rostigt änglahjärta passade fint till vår entré. Jag planterade några självsådda pensévioler i det från gräsmattan, räddade i sista minuten från en äkta hälft med gräsklippare i högsta hugg.

Och så har jag planterat mina dahlior. Tänka sig att dessa pinnar kan bli sådan färgprakt om några månader!

Jag avslutar med några tävlingar, som denna HEMMA HOS JESSICA, som vill fira morsdag genom att lotta ut ett valfritt smycke från Carolines Smyckeskrin.
Det är bråttom, för utlottningen slutar den 20 maj!

Hemmasydd&
hemmadesignad&
helläcker kudde lottar den kreativa MOA ut, och denna tävling avslutas den 1 juni.

Slutligen lottar Lena med bloggen ARATORP ut ett ljuvligt fårskinn för att fira att hennes besöksräknare tickat till 150 000 besökare. Den 24 maj drar Lena vinnarlotten.
Hurra, hurra, hurra!
Och ännu ett hurra,
om det va' ja'
...som vann!




Ha en fortsatt skön vecka!
Och värmen - ja, den är nog på gång nu i Skåneland...
hälsn
AnnA

7 kommentarer:

mitt gröna hjärta sa...

hej, jag var också på Wapnö i fredags och letade för fullt efter bloggvänner, synd att jag inte visste att du var där! Träffade Maria i alla fall. Visst är det en mysig mässa att bara stosa runt på?! Och jag var glad att jag valde fredagen med tanke på att regnet öste ner på lördag morgon.... Ha det gott!
Jenny

Knatten sa...

Hej!!! Vad kul att du länkat till min blogg!!

Visst är Maria Berg en hrälig person (o hennes man o barn med för den delen). Jag ser att du köpte det vykort som jag stod o höll i men ungarna valde ett annat (varför tog jag inte bägge?).
Du köpte en massa mer roligare saker än jag. Ihopvikbar bubbelpool missade jag verkligen. Det låter ju himla smidigt!!
Ha en skön dag. /Knatten

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Vad vackra bilder du blev inspirerad till:-)

Hanneles bokparadis sa...

Fint rostigt hjärta, tack för en fin trevlig hälsning, fint frimärke, kram.

Margot sa...

Härliga bilder du bjuder på som vanligt!
Det rostiga änglahjärtat var super läckert!
Ha det så gott!!
//Margot

LV sa...

You have so many lovely things from your home and country to see. Always a pleasure to visit and see what you have to share.

Maria Berg sa...

Hej på dig,
varit bråda dagar nu i trädgården och så tog vi en tur till Legoland, verkligen himmelrike för barnen då vi bodde på Lalandia så det var lek på tiviolo på dagen och bad på kvällarna, underbart.

Tack för detta inlägg och härligt att ni ville komma både dit och sedan hem här.
Murgrönsviolen, klara den sig ute på vintern (om den gör det vill jag ha en bit...)

Länkar till dig på tisdag, MB