Translate

torsdag 6 maj 2010

Vårens röda...

...vårblomning består bland annat av Hellebourus, rödkantad primula,löjnantshjärtan,rödaktiga pensévioler, röd hyacinth mfl blomster...
... med starka färger i rött...
...som passar bra ihop med min moderna skulptur.
Och det var ju så, att jag hade tänkt att inte visa något...
... i blått, denna gången, men så kom det något litet blåinlindat på posten...
...ifrån änglapärlan EVA, och genast kom den blå inspirationen till mig!
Visst passade den söta pärlbroschen på min blå vår- och sommarhatt?!!!Ett stort TACK för denna överraskning, Eva!
För att se fler skapelser frånAngelpearlsHIT.
Nu när vi ändå är inne på ämnet änglar, så finns det en valfri sådan att välja&vinna hos Anette med bloggen OFELIAS HUS, och tävlingen varar till den 20 maj.
Armband kan man väl inte få för många av, och nu finns det chans att välja&vinna ett hos Veronica på VEROS VIRRIGA VÄRLD, och denna tävling varar till måndag 24 maj.
Slutligen slutar jag som jag började, med något rödtonat el mja rosatonat...Det är Annika med bloggen ETT HUS FÖR OSS, som vill fira bloggens 2-årsjubileum, som lottar ut denna rosa parfymflaska med doften Party Princesse, och tävlingen varar till den 9 maj. GRATTIS Annika!
(Detta påminner mig om att jag har ett 1-årsjubileum att fira...Hm. Kommer snart...)
LYCKA TILL alla ni som vill vara med och prova lyckan!

Ha en skön helg allihopa!
hälsn
AnnA

9 kommentarer:

AnnCharlotte sa...

...så mycket rött..undrar om jag skulle få ihop så många olika...jo kanske om jag tog med lite röda blad...hmmm...
Trevlig helg ;))

Annika Christensen sa...

Alltid färglatt och glatt när man tittar in här.
Den där hatten ser ju läcker ut.
Jag är ingen tävlare precis.
Ha en skön helg
Annika

Bea sa...

Ja men...fantastiskt vackert collage! Du är enormt duktig på att arrangera vackra stilleben och har du sååå många röda arter i din trädgård redan!
Önskar dig ett skönt veckoslut! /Bea

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Hej AnnA!
Du är verkligen duktig på att göra collage!
Gillar det här " röda" mycket!
Nu är många klätterrosor inhandlade och planterade, puuh!
Trevlig helg
Becky

Mia sa...

Den blomsten var perfekt på din fina hatt. Jag förundras över hur fort det går hos dig, har du inte haft vinter? Så många röda blomster allraredan. Stiligt! och stilig din skulptur också, såna gillar jag :)

Margot sa...

Så mycket som blommar hos dig redan! Här dröjer det nog ett bra tag innan min Löjtnantshjärta blommar!
Så vackra collage du gör!! En fröjd för ögat!
Trevlig helg!
//Margot

Anjas Hill sa...

Superläckra bilder!
Du visar väldigt fint hur färger inte är EN FÄRG utan ett spektra av nyanser som kommer till sin rätta i rätt omgivning!/Anja

NinaH sa...

Så fint med rött! Och din skulptur är så läcker!
Men.... jag har ju väldig svaghet för blått, jag! Hm... Väldigt fina gåvor du fått! Och blomman passar så väl på din hatt!;-)

Gela sa...

Härliga julrosor och andra bilder du visar. Inser att jag också har lite blå perioder ibland...
Men var mera blåögd tidigare..
Ha en fin kväll/Gela