Translate

söndag 25 november 2012

Söndagsfoto: Rost

 När jag tömde den ena bleckbaljan på växter nu i höst, såg jag att det inte var mycket kvar av bottnen...Får se om det går att åtgärda till våren, med någon förstärkning.

 Trädgårdscykeln rostar skönt...
 ...och i naturen har jag hittat sådana här rostande vrak...


 ...intergrerade med växtligheten. (Numera bortforslade till en skrot och borta i förgängligheten.)

Jag tycker om att samla ihop rosenbuketter och sätta i rostande kuriosa.(Rosen heter 'Hippolyte' och är en gammaldags gallicaros.)

 Äkta eller fake? Skrinet och rosorna är äkta - även smutsen på den gamla köksstolen - och kannorna nyproducerad rost.(Rosorna är mossrosen 'Salet' och buskrosen 'Commandant Beaurepaire')
 Jag har även några rostiga oljekannor.Äkta vara.Kistan har varit min mormors.

 En bekant till mig har hittat en gammal rostig järnspis, som jag var och arrangerade några av mina saker på.
I elfte timmen denna söndag lämnar jag mina söndagsfoton med temat rost. Gå till Suss o Kai för att se fler tolkningar.
Ha en skön vecka
&Tack för alla kommentarer på den Blommiga Fredagen.
Själv har jag inte hunnit med att blogga runt...än.
Lev väl!
hälsningar
AnnA

6 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Fantastiskt vackra bilder, den första var en av favoriterna men jag vet ju helt klart vilken gubben min valt som favorit; Den med det gamla kylarpaketet!

Meta sa...

OHHHHHH vad vackra rostiga saker, säger en rost tokig i Småland. Fattar inte hur man kan hitta en rostig spis i naturen, inte har jag sån tur inte. Den var ju urläcker!!!
Ha en fin vecka!!!
Kram Meta

Suss o Kai sa...

Men risk för att bli tjatig :) du är så duktig på att fotografera och vilka fina bilder o bra tolkning Kram Suss

Monica sa...

Wow vad vackert med blomster i de rostiga kannorna!
Tjingeling

Monica Söderström sa...

Fin den där Hippolyte. Vill ha! Vilken zon är den härdig till?

Gunilla sa...

Vilka härliga rostiga saker.
Snyggt tillsammans med blommorna.

Trevlig helg