Translate

torsdag 8 november 2012

BLOOMING FRIDAY: Drömmar...


...och konstnärliga ambitioner.


Numera är spaden ett redskap jag målar med, och jag gräver ned mina...


...drömmar om en paradisisk trädgård. (Jo, jag för ibland en ojämn kamp med liljebaggarna...)


Irisar och liljor, nu på senhösten till halva priset - drömmar...




 ...om vårprakt i rabatterna med den underbara irisen 'Katherine Hodgkins',...


...som skall få samsas med rosen 'Erfurt' i en ny rabatt.


 Rosendrömmar på Roskraft: och numera finns även rosen 'Hiawatha' i vår trädgård, planterad att klättra uppåt i en rönnsumak tillsammans med en annan ros: 'Maria-Liesa'.


Jag har fascinerats av solhattarnas färgprakt och har denna sommar planterat några olika sorter,...


...och detta hav av digitalis såg jag för några år sedan i en sommarträdgård - det är klart jag har drömmar om liknande hav! Jag sådde plantor i somras, fröna var villiga att gro, och jag håller på att plantera ut plantorna.


Stäng inte in dina drömmar i en bur!


Jag trycker av - fyller på drömmar i minneskort efter minneskort... 


...laddar ner fil efter fil till datorns externa diskar(En väninna tog fotot på mig i somras.)


Den vita färgens lyskraft utmanade mig när jag målade, men även nu med den digitala tekniken blir den skira sommardrömmar.


Hélena med bloggen "Bland rosor och bladlöss" utmanar oss Blommiga Fredagsbloggare denna vecka med temat "Drömmar". Gå HIT för att se fler varianter på drömmar.



 Gråa novemberdagar, när nog drömmar om den vår som skall komma med dessa under!
Jag önskar er alla en skön helg!
...och än stundar trädgårdstider i skåneland!
Hälsningar
AnnA

20 kommentarer:

Ninnis sa...

Vilken underbar dröm och härliga bilder...=)

Trevlig helg !

Kram Ninni

Lotta sa...

Åhh, vilka underbara bilder och vackra drömmar, du lyckas verkligen att måla med dina vackra växter och tilltalande färger och nu har du gett mig en ny dröm - att kunna fota som du!
Ha en skön helg!
Kram Lotta

Gunilla sa...

Fantastiska bilder och underbara drömmar.


Trevlig helg

Hélena sa...

Vilka underbara bilder och härligt inlägg. Känner igen mig i mycket och har bytt pensel mot spade och kamera :-)
Ha en underbar fredag!
Kram Hélena

Eva Linnea sa...

Härligt målande beskrivning av dina drömmar!
En skön helg önkar Eva Linnea

Berit sa...

Den just målande drömmen kanske du gett upp, men den konstnärliga drömmen lever vidare men nu i underbara bilder!!
Ha en underbar helg!!

Unknown sa...

Underbara drömbilder du visar, Anna!
Ha en go' helg,
Charlotta

Cecilia Artista sa...

Så många vackra blommor du har i din trädgård!
Tack för tipset om klätterrosor i rönnsumaken! Min är riktigt stor och vi kallar den för vår palm. Den blir nog glad åt lite rossällskap!

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilket härligt inlägg! Jag blir glad av att läsa om dina drömmar:)).
Ha en fin helg.
Kram Maria

AnnA sa...

...Lite sliten efter dagens värv, är det roligt att komma hem och läsa alla fina kommentarer. Kram på er!
hälsn
AnnA

Mia sa...

Härliga bilder, ljuva drömmar och du, ta fram paletten igen och låt din pensel svinga sig över linnet, det ser fantastiskt ut :)

Lena/isklockan sa...

Ååå vad mycket dröm inspiration du delar med dig av.

Kram

Bettina Bäck sa...

Ah, det här var ju drömmar som gav en energiboost! Härligt. Och jag har alldeles för lätt att glömma att jag är trött på trädgård så här års när det står halva priset och såna ruskiga saker på lökar, knölar och växter. :-) Bra det kanske?

Veronica sa...

Drömmarna bland bloggarna är verkligen spridda! Kul att läsa om din dröm för de var inte "självklara"

Ha en härlig helg!

Fröpåsen sa...

Härligt! Vad fint du gör! Hälsningar Maria

Suss o Kai sa...

Det är underbart med drömmar Kram Suss

carinaon sa...

Härliga drömmar och underbara bilder som du delar med dig av!
Trevlig helg,
Carina

Anette sa...

Ljuvliga snödroppar, de värmde fint!
/Anette

Anita sa...

Vilket härligt inlägg om drömmar! Underbara bilder på underbara platser i din trädgård. Digitalishavet förstår jag att du drömmer om, det är ljuvligt.

En skön helg till dig också!

Anonym sa...

Tycker om ditt sätt att presentera dina drömmar.