Translate

lördag 17 november 2012

SÖNDAGSFOTO: "Sliten,..."

 ...men dock charmig, får vår gamla trotjänare, vår rullebör nytt liv...

...med underbara julrosor planterade på mossbädd...

...och min sköna rostiga byst från TAGES i Söndraby.

 Jag tänder ljusen i mina trädgårdslyktor...
...som blir ljuskällor i vår trädgård.(Ser ni förresten de små vita penséerna? Kunde inte låta bli...)
Och idén om min plantering kom till mig när jag bloggade och fotade till fredagsblomningen (HÄR) - och så var jag bara tvungen att göra min bild i huvudet till verklighet...
SUSS o KAI har värdskapet för Söndagsfoto, som denna söndag är sliten. Fler bidrag på detta tema finns HÄR.
En fortsatt skön helg till er alla!
Och jag är så nöjd med att jag mellan lördagens två arbetspass tog hjälp av maken att tömma återstående sommarkrukor och få (nästan) alla rosor och de resterande lökarna i jorden.
hälsningar
AnnA

11 kommentarer:

sylvi sa...

Fina bidrag till sliten.
Roligt att man kan ha nytta med gamla slitna saker.
Tack det samma till dig.♥

Bekka sa...

Så Fint :)
Mysigt med lite ljus ute när det börjar bli lite mörkare ute nu

Suss o Kai sa...

Vilken härlig ide med att göra en gammal skottkärra till en plantering :) Fin tolkning Kram Suss

Mia sa...

Dina stilleben är ju bara fantastiska, ser så naturligt ut det du gör ch otroligt charmerande.
Rullbör.. när vi bodde i Schweiz skulle jag shoppa med in skånska väninna, en rullebör.. vad tusan var det? Är an från mittsverige är inte det lätt. Jag traskade da runt med henne på byggmarknad en eftermiddag, kom hem till min norska man mot kvällen och berättade om shoppingturen med okänt mål, han viste direkt vad det var, här heter det ju trillebor... Ja, ja, nu fick du mig att minnas också, fina minnen, så tack för det också.
Ha en fin söndag :)

mammi sa...

Återigen saknar jag ord för dina bilder och ideér, helt underbara. Du får förlåta, men jag tänker stjäla din idé. För tillfället är den full av gejor som skall till komposten, men den är kvickt fixad. Har inte så mycket att glädjas åt nu, med en sjuk make, sängliggande sen jan. Mår själv fruktansvärt dåligt, både psykiskt och fysisk (med ett skadat knä.
Ha det så gott
Kram till er alla

Bettina Bäck sa...

Jättecharmigt! Själv skulle jag kunna ta ett självporträtt för att illustrera sliten. Har städat garage (och kanske trösthandlat lite fröer). :-)

Mias Trädgård sa...

Vilka ljuvliga foton! Och det här verkar trevligt, men nu har jag inget förberett, men ska hålla ögonen öppna till nästa vecka! Ha en härlig söndagskväll! :) Mia

Meta sa...

Vilka vackra saker du har och fint använda med,visst är det fint med gamla slitna grejer och återbruk det är bra det.
Ha det bra Meta

Rosor och Pioner sa...

Sliten men fin, vacker tolkning av ordet.
Kram

Lotta sa...

Vilka vackert slitna handtag på skottkärran, smart att utnyttja den på ett så vackert sätt! Det är så härligt med kreativa tips!

Monica sa...

Kul idé att använda en gammal sliten skottkärra att plantera i :)
Tjingeling