Translate

fredag 3 september 2010

Septembertid...


...och rönnbärstid...

...i skördetider och äppletider.






















Veckans reflektion är, att lyssnande chefer får nöjda medarbetare - som man sår får man skörda...
...i skördetider och äppletider.




Mina första äpplen att skörda är av sorten "Katja" - ett rött och gott(!) sommaräpple.Blommorna är kärleksört, rosenskära och dahlia.Ja, och så några slingor av en gulklockad Clematis.


Dessutom har jag börjat plantera om sommarens rotade rosensticklingar. Än så länge förvaras krukorna utomhus, men snart får jag nog placera dem i ett av mina miniväxthus. Övervintringen är knepigast - jag funderar på att detta året, gräva ner rotade rossticklingar i växthuset.


Apropå rosor av annat slag, så känns det lite märkligt att ha en blommande julros i rabatten, nu i september.


Men den är fantastisk att skåda in i!


Här är en hälsning tillbaka till MARIA BERG från hennes Solbrud i min trädgård. Jag tackar för den vackra överraskningen, som kom i brevlådan i veckan. Jag var helt aningslös över att jag vunnit Marias vackra kort som vinst på en frågesport om olika blommor. TACK käraste Maria!


Tidigare i veckan presenterade Maria VECKANS TRÄDGÅRDSTEMA, som denna vecka är rostat järn.
Bättre sent än aldrig letade jag fram detta rostiga&rosiga foto från tidigare i sommar.Rosenblomningens tid, ni vet!Även doftpionerna var med och blommade.(Tänk vad tiden går...Sentimental moi!)













Någon som visar mycket roserier är Håkan på MALEVIKS ROSENTRÄDGÅRD. Nu är det tävling hos honom, som varar till den 7 september. Vinsten är en änglalik skylt, som jag gärna vill vinna!Gå in HIT för att tävla.










Annat änglalikt&ljuvligt i form av smycken och söt ram finns att tävla om hos AJ med bloggen NYANSER AV VITT. Denna tävling varar till på söndag, den 5 september.








Jag önskar alla tävlande LYCKA TILL!
...och så vill jag önska er alla
en Trevlig Helg!
NJUUUT av sensommardagarna!
hälsn
AnnA

7 kommentarer:

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

God Morgon Anna, trevligt inlägg att njuta av till dagen morgonfika.

Bea sa...

Hej!
Alltid med samma kreativitet och känsla för bilder här hos dig!
Vackra stilleben, höet rätt för årstiden :)
Din reflexion gillar jag!
Kram /Bea

mammi sa...

Blir nästan mållös, när jag ser dina arr. Skall jag vara helt ärlig, skulle jag nog också få ihop så många grejor. Kruxet är att jag inte ens skulle komma på allt vad man kan göra. Det enda jag kan skryta med är att vi också har blommande julrosor, men från att ha det, till att göra ett fint foto är det ganska långt.
Hoppas ni snart har vägarna hit.
Kram

AnnCharlotte sa...

Oj vilken imponerande mängd rossticklingar ;)
Njuter av det vackra vädret men spenderar inte tiden i trädgården speciellt mycke denne helgen ;)

Knatten sa...

Tänk att du lyckas få september att se vackert ut med dina bilder.

Jasså, du har sonen i Skillingaryd nu! Ja, har du vägarna förbi så är du givetvis välkommen=))) men just nu kanske är lite dumt. Har inte mått bra på ett tag. Det är den där kroppen så tar musten ur mej. Men hör gärna av framåt. /Knatten

NinaH sa...

Ljuvlig september-"samling" av bilder, växter & vackra saker! Och du: Grattis till vinsterna (du skrev om i förra inlägget). Synd jag inte visste att du stod i det ståndet....;-)

Maria Berg sa...

Rosta rosiga rosor, det lär man hitta hos dig. En av de många sticklingar jag fick av dig blommar och doftar ljuvligt!!! Skall flytta den och hoppas den blor STOR, MB