Translate

söndag 19 september 2010

Arbetarparti eller arbetarparti...


...eller...? Det var iallafall kö till vallokalen där jag&maken röstade under söndagen.


På lördagsförmiddagen däremot, åkte vi till det vackra Tjugekull...


...och gick på växtmarknad. Många trevliga kända&okända trädgårdsmänniskor träffade vi där, så det tog en stund att ta sig runt att titta på växter&annat, prata lite växteri&blommeri och köpslå och ha sig. Ett trevligt, rostigt rånjärn tyckte jag - till rätt pris - men försäljaren tyckte vi var "osvenska" som ville pruta...Nä, det blev inget rånjärn...Men vi köpte en ny blåbärsbuske till vår lund av honom.
De små hjärtformade fågelbaden kommer från...


...LOVELY HOME&GARDEN. Tryck på länken så finns det uppdukade på bordet, och mer därtill i webb-butiken.


Planteringskön i lådan på "Svalan" fylldes på igen, trots att jag decimerat en del sedan fotot tagits och bl a planterat ett höstarrangemang med cyklamen och prydnadskål.


Ha en skön vecka!


















Och förresten - jag tror jag hoppar över valvakan i natt...
hälsn
AnnA

4 kommentarer:

Bea sa...

Oj, oj,..så mycket vackert uppdukat, inspiration och ögonmat :)
Du är så duktig med kameran!
Ha det gott!
Kram / Bea

LV sa...

No matter where you go, you always seem to find the most beautiful and interesting places. You do a great job on each post you publish. Love visiting with you. Trust all is well. I am doing just fine.

Hannele på Hisingen sa...

blåbär kan man inte få för mycket av

Anjas Hill sa...

Jag blir pryl-ha-galen av all fina prylar du visar!/Anja