Translate

onsdag 29 september 2010

29 september...


...och den mörka rosen 'Grafin von Hardenberg' flirtar med en vit cosmos.


Det är en speciell dag då en alldeles speciell pojke fyller 11 år.
GRATTIS Daniel!


Ett höstligt collage med blomster och rostigt...


...och det överfulla äppleträdet Aroma.
Det är dags att skörda trädet, för jag ser att fåglarna varit och provsmakat på frukten på en del ställen.


Apropå äpplen, åkte vi neråt på eftermiddagen, till Österlen och till Kivik, för att se på äppletavlan. Vädret var väl inte till sin fördel, men det var däremot tavlan!
Piraten...


...och Kiviks marknad med cirkustält(och andra tält med, när det begav sig - numera är det mer barnvänligt...)
Många äpplen bliiiir det!!!


Vi åkte bort till musteriet i Kivik, som precis hade stängt, men man kunde njuta av de vackra höstarrangemangen utanför...


...och jag tog en liten titt i trädgården som tillhör "Äpplets Hus", där man delat upp och odlar i olika tematrädgårdar.


Jag avslutar med lite nostalgi. Liten blir stor, och den lilla barnstolen är numera avställningsyta till dotterns odlande conversekopior...














Ha en fortsatt skön vecka!
hälsn
AnnA

9 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Oj, så mycket inspiration du bjuder på!! Önskar jag hade ledigt idag så jag fick höstpyssla lite på utsidan i det vackra vädret, men nu kallar jobbet om en stund.
Tack för alla vackra inspirationsbilderna!
Kram /Bea

AnnCharlotte sa...

Härliga bilder. Gillar tavlan i år...tänk vilket enormt arbete att "måla" tavlan som sen bara ska brytas ner....

Skogslyckan sa...

Så mycket fina bilder du visar idag!! Här vaknade jag till ett tjockt vitt frosttäcke imorse...
Gratis till Daniel!
Kram Pia

Mia sa...

Har sagt det förr, måste säga det igen, hösten är vacker!! Dina bilder lika så :)

Anjas Hill sa...

Ljuvliga bilder! Måste också sända grattis till din alldeles speciella 11 årige Daniel (jag har faktiskt också en alldeles speciell med samma namn!)/Anja

mammi sa...

Vet inte varför jag ibland har så himla svårt för att komma in och kommentera dina inlägg. Men det är väl "Hjalmar" som tänker att hon är ju urkass på datorer, så jag trilskas med henne ett tag. Som vanligt har du otroligt fina alster att visa. Men en sak kan jag skryta med, som nog inte så många kan. Jag har fått brev och även en sedel av Fritiof Piraten Nilsson. Det är faktiskt sant!!! Träffade honom en hel vecka. Skall berätta om det nån gång på bloggen (Är ju "några" år sen)
Kram

Lenas trädgård sa...

Vilken otroligt vacker färg på din ros! jag gillar ju mest aprikosa nyanser o roas med för den delen. Men denna skulle väl passa ihop med
tex Leander, A shopshire Lad,William Morris, Trojka...eller vad tror du?
Härliga bilder.
( ...Kivik -jag var där!)
Hälsn Lena

Lenas trädgård sa...

OOPS! "..rosa med för den delen..." skulle det ju vara!

NinaH sa...

Åh denna ljuva äppeltid!
Och så läcker rosen 'Grafin von Hardenberg' är! Ha-begär uppstod direkt!!;-)
Härliga bilder- både aktuella & de med nostalgi.
Grattis till Daniel också!;-)