Translate

torsdag 17 september 2009

BLOOMING FRIDAY: Fluffig solros...

...som jag brukar odla i kruka,
men som nu är på slut-tampen...
av blomningen...
...och blommor-na blev avklippta och satta i vatten tillsam-mans med daggsalvia och perenn fuchsia.
Det är inte svårt att gissa varför sorten kallas för "Teddy Bear", eller hur?
Lite mer nostalgi blev det när teddybjörnarna fick sällskap av barnskorna. De har faktiskt varit mina en gång på 60-talet.Även nallen fanns med på den tiden.
Porslinet känner nog en del igen som "Pyro".

Trevlig Helg på er allihopa!
Mera Blommande Fredag finns hos KATARINA på Roses&Stuff

18 kommentarer:

Mia sa...

så kul, nalles nos er jo lika fluffig som dina solrosor :)

Arboarkticum sa...

Men vilka sötnosar! Tack för dagens morgonleende!

Katarina sa...

Så sött! Passande statister till den ulliga och gulliga solrosen!
Katarina

Therése sa...

Vilken häftig solros!!
/Therése

AnnCharlotte sa...

Bra att man kan ha en gul(lig) teddybjörn i sin trädgård ;-)

Dona blogg sa...

Så kul att ha hittat hit :) Härliga bilder!
Tack för hälsningen hos mej!
Önskar dig en riktigt skön helg
/Pernilla

Jenny Oak Fae sa...

Så fina bilder!

Jag har också haft sådana solrosor, men i år har jag "bara" vanliga höga.

Gamla teddybjörnar har jag några stycken, charmiga tycker jag..!

Önskar dig en fin helg, med förhoppningsvis både sol & värme!

: )

KRAM, Jenny

<3

LV sa...

Anna, I loved your post today. So bright and colorful..I have a passion for flowers and your are simply beautiful.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Härliga solrosor. De gör verkligen skäl för sitt namn.
Trevlig helg
Birgitta

HelenJ sa...

Jag har också mina första skor sparade nånstans - men de är rödmålade istället för silvriga...
Härlig solros!

Maria sa...

Den där blomman är så vacker och inspirerande att jag blir alldeles glad i magen!

M sa...

Hei hei,
For en SKJØNN blogg du har!
Nå har jeg lagt deg til bloggedamer 40+. Jeg håper du kommer på besøk til min personlige blogg også.
Klem,M

M sa...

Ps. ta gjerne med deg knappen (linken) til Bloggedamer40+!

NatureFootstep sa...

jag hade inte gissat på solros om du inte sagt det :) Men oj, vad fin den är :)

Unknown sa...

Så fina bilder och vilken härligt avslutning på bilderna//Britt

Annika Christensen sa...

Det där var nostalgi må jag säga. Har dn där formen men inte tillbringaren. Super fin.
Gult är så fint på hösten,
Ha det gott
Annika

andré sa...

Oj, ja den var fluffig! Fin.

AnnA sa...

TACK för alla rara kommentarer!
Låt nu denna vecka vara en fortsatt inspirerande vecka!
hälsn
AnnA