Translate

fredag 1 december 2017

BLOOMING FRIDAY: Advent i trädgården...


...och det jag hinner med är att provtända min senaste ljusinstallation på trädgårdshyllan.
Det är jobbehelg...


...och trädgårdscykeln får vänta på pimpet, så...


...detta är förra årets glitter och girlanger.


Jag plockar iallafall ihop årets variant av adventsljusstake,...


...och fixar lite adventsfint på bordet, och så funderar jag på...


...vad advent EGENTLIGEN betyder.
Det betyder ankomst.
Och inte ankomst av en röd gubbe med glitter, glam och renar och mängder med paketer under granen, utan det är någon annan som väntas, med julens budskap, om att visa kärlek mot sin nästa.
Jag tänker på den gamla läsarpsalmen " Ej upplysta gårdar, vers 3"

"Nu tiden är inne. Ett barn är oss fött 
Och rummet är fattigt, Maria är trött 
Sin kärlek så skyddslös Gud världen förtror 
Som barnet i krubban han här bland oss bor." 

                                                                     NORBERG/KIRKPATRICK

 Den Blommiga Fredagen hos HÉLÈNA går mot sitt slut, och för att se fler utomhusbilder av advent gå HIT.


Jag önskar er alla en fridfull advent!
...och var rädda om varandra!
hälsningar
AnnA

4 kommentarer:

LV sa...

AnnA, you are the best at taking the simplest things and turning them into a beautiful sight. Trust all is well with you. I am doing okay. Take care.

Veronica sa...

Tänkvärt med dina ord om vad advent innebär. Jag gillar faktiskt inte julens hysteri utan gillar det lilla. Vackra och lugna!

Sen på själva julafton får den där tomten komma och härja men på juldagen är det min jul som gäller igen!

Ha en skön och lugn adventshelg!

//Veronica

Ingmarie We sa...

Så fint du har gjort. Vackert och stämningsfullt verkligen. Ha det bra.

Carina sa...

Det blir så bra med det lilla i det lilla. Tittar hos mig och det är vita ljus, tabletter och en vit julstjärna. För mig räcker det gott. En fin variant på adventsljusuppställning tycker jag.

Ha en fortsatt fin advent! Carina