Translate

fredag 24 november 2017

BLOOMING FRIDAY: Det är...


...en genomgrå och regnvåt novemberdag, så då piggar det upp att plocka fram lite färg från tidigare i år.
En av vårens färgglada utropstecken i rabatterna är ju kejsarkronan.
Färg är även veckans tema denna BLOMMIGA FREDAG hos HÈLÉNA.



Jag är nog inte precis någon fegis i mina kombinationer i krukor och planteringar, och låter pionen 'Cora Louise' bli omfamnad av rosen 'Midsummer', 


...och se hur Bartzellapionen matchar med den dubbla riddarsporren.


Sarons liljor! Vilken  färgklick till lilja...


...som flyttat in i en av mina rabatter.


Se på denna raringen till ros, som heter 'Hanky Panky'.
En ny glädjespridare och lite fräck.


Klätterrosen 'Westerland' är en färgstark ros, och så här växte och blommade den kring ett hus i Ystad.
Jag studsade ur bilen med kameran i högsta hugg.


Det finns olika tycken och smak, så jag vet att det finns de som tycker att tagetes är förskräckliga - jag tycker de är fantastiska!!!


Ja, just det. Jag räds inte färgen, och gillar att kombinera...


...i vaser och byttor.

HIT för att se mer färg!


TREVLIG HELG!
hälsar
AnnA med några fastfrusna penséer i en kvarglömd bytta i trädgården, från en av de kalla dagarna denna veckan.
LEV VÄL!

5 kommentarer:

Carina sa...

När jag ser rosen klänga på den rappade fasaden tänker jag igen på hur himla viktigt det är att välja växter som matchar fasadfärgen. Oavsett vad jag själv gillar så kan jag skapa vacker harmoni om jag väljer rätt.

Tycker det är fint med trädgård och att det är upp till var och en att skapa sin egna drömmiljö :)

Ha en fin helg! Carina

Maribel sa...

Hej AnnA!
Vilka fantastiska bilder och en härlig färgprakt.
Pionen Cora Louise får nog hamna på önskelistan.
Ha en trevlig helg!
Marika

Trädgård i Torslanda sa...

Vilken fantastisk färgprakt. Har aldrig sett den vackra liljan förut, den är ju väldigt läcker. Synd att blomman alltid pekar nedåt. Hade velat se den i "ansiktet" hela tiden.
//Helene

Jannibele sa...

Du inspirerer alltid med fargene dine. Det er din signatur her på bloggen. Nydelige paletter du viser frem.
God søndag.
Jannicke

Veronica sa...

Vilken otroligt underbar lilja! Den har jag aldrig sett förut men ska definitivt se om jag kan jaga rätt på!
Hanky panky har jag letat efter hela säsongen men inte lyckats hitta!

Härligt med fler som gillar färg :D

//Veronica