Translate

fredag 17 november 2017

BLOOMING FRIDAY: Det är mitten på november, och...


...allmänt grått eller iallafall rätt så brunt i trädgården, med frostiga löv på marken.
Denna Blommiga Fredag utmanar Hèléna oss med att  vi ska visa den vackraste trädgårdsvyn, och jag tycker nog...


...att jag fått till det vackert vid det döda trädet och vid min trädgårdscykel.
Första rosen som blommar där i juni är klätterrosen ...


'Venusta Pendula',...


...och sedan wichurainahybriden 'Evangeline'... 


...tillsammans med 'lilium regale',...


...madonnaliljor och andra liljor, och ...


...rosor kring spaljéer och kastanjestaket och matchande utemöbler, och...


...annat.
Mycket kitch och virrvarr och happywildcottage...


...men nog kan det väl bli rätt så vackert med en pelikan, en dubbel riddarsporre och en Bartzellapion?


Och så var det ju klätterrosen 'Valdemar',...


...flankerad med alla de andra blommigheterna, och ett och annat arrangemang med hatt här och där.

  Gå HIT för att se fler vackra trädgårdsvyer. Kan vara trevligt med något vackert i mörkret!



TREVLIG HELG!
hälsningar
AnnA

6 kommentarer:

Villrose sa...

Ååååh! Jeg blir helt sjuk av å se alt det vakre :)

Ønsker deg en flott helg!

Maribel sa...

Hej AnnA!
Vilka fantastiska klätterrosor du har. Hoppas så att min Lykkefund som jag planterade i år, kommer att bli lika fin, och klättra högt upp.
Ha en trevlig helg!
Marika

Agnetas sa...

Hej Anna
Vilken fin trädgård du har med vackra underbara rosor som blommar så rikligt.:)

livihagen.blogspot.com sa...

Oi! Så mye vakkert i hagen din og for ei fantastisk flott blomstring i både roser og annet. Så kreativ bruk av diverse saker. Nyt det og ha ei fin helg. Hilsen fra Liv

Inger sa...

Hej Anna, så härligt lekfullt din trädgård.
Kram

Veronica sa...

Jopp! Jag gillar din pelikan och älskar att du går "all in" :)

Ha en skön fortsatt helg!

//Veronica