Translate

torsdag 1 februari 2018

Blooming Friday:...och var tog tiden vägen?


Ja, det är redan februari 2018, och på februaris första dag plockar jag ihop ...


...till en mandala, med blandat från trädgården och buketter på bordet.

Januari rann bara iväg, med födelsedag för mig själv och dottern, och lite besök neråt och västeröver, och lite plock på verandan.


På vårt matrumsbord...


...har jag tagit in lite av våren:...


...kungsängslilja...


... vivor,...


...tulpaner...


...rosor och blå anemoner.


Det har varit mycket sedan förra hösten; min far, blev sjuk, och numera bor mina föräldrar på ett äldreboende. Min svärfar gick bort, och julen blev lite annorlunda.
 Fast en av julens ljuspunkter blev en julmarknadsresa till Prag och Dresden.
Vi planerar nu för en vårresa...
Åter till Prag, kanske?...


Men just nu inväntar jag våren, med mina vårinstallationer i ett snöfattigt i Skåneland, som är vitt i rabatterna...


...av de första snödropparna.


 Jag önskar er alla en skön och BLOMMIG FREDAG! 
(Vet inte hur det blir med de blommiga fredagarna, men jag blommar på när tid medges...)
Njut i din trädgård! - iallafall inifrån.
(Det påstås att den vita nederbörden väntas söderöver nästa vecka...)

Hälsningar
AnnA

3 kommentarer:

LV sa...

AnnA,so happy to see you back today. Been concerned that you might be ill. I wanted to let you know how pleased I was with my Christmas surprise package. You are just the most kind and thoughtful lady ever. I appreciated it so much and love it.I am sure you had a lovely birthday. I am always happy to make another one. Your flowers are simply gorgeous. I want have anymore to later in the year. You definitely have a green thumb.Thankful you are well and enjoying so much beauty. Thanks you again for my lovely gift. It meant a lot to me.

Veronica sa...

Japp! nu kommer vintern tillbax till er och oss i mitten av Sverige. Jag personligen kan lika gärna vara utan för det ligger ju aldrig kvar utan smälter och fryser och smälter och fryser och konstant glashalt!
Är livrädd att röra mig pga den knöggliga isgatan!

Livet kommer ibland emellan och det påverkar ju såklart bloggandet. Samma hos mig!
Men jag är glad att se ett inlägg från dig :)

Kram

Maribel sa...

Hej AnnA!
Så kul med ett blommigt inlägg från dig. Försöker ta in våren med hjälp av härliga vårblommor, pärlhyacinter, snöklockor och narcisser. Ute är det vintervitt ena dagen och grönt nästa. Men snart får vi njuta av vårblommorna ute.
Ha det fint /Marika