Translate

fredag 2 september 2016

September månad...


...och jag plockar ihop vad som finns i vår trädgård...


...och fyller mina vaser med blomster i mustig färgskala.


Rabattrosen 'Midsummer' blommar om  i solvarm färgskala...


...och jag klipper några blommor från solrosplanteringen i en av pallkragarna...


...att ha i mina vaser och skålar...


...och så placerar jag dem som vanligt på den av väder och vind patinerade trädgårdsstolen.


Austinrosen 'Lady Emma Hamilton' med toffelblomma, chokladcosmos, rudbeckia, solros och oregano i septemberkulör bland drivved i fulsnygga vasen, som maken fyndat för en tia på en loppis.


Efteråt, när buketterna hamnat på bordet inomhus, passar en nässelfjäril...


...på att solbada på trädgårdsstolen.
Jag hoppas att brittsommarvädret varar ett tag till!


Jag önskar er alla en trevlig helg!

Vi kanske ses på höstträdgårdsmässan på söndag i Ängelholm?
NJUT i din trädgård!
hälsningar
AnnA

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Mustig och härlig färgskala!
Vi får hålla tummarna för att go'vädret håller i sig.
Allt gott
/Anette