Translate

söndag 4 september 2016

Ängelholm...


...levererade en av de snyggaste rondellplanteringarna jag sett under sommaren. En sommaräng...


...med rosenskära och andra sommarblommor, och nu i början på september blev det till ett vackert möte mellan sommaren och den pågående hösten.



Vi besökte höstträdgårdsmässan i hembygdsparken i Ängelholm - ett myller av besökare denna sköna septemberdag och mycket att titta på i alla montrarna.


"Hoppla!"
Peter Bengtsson med sin Fru Kultur poppade upp ur folkmassan.
(Besök Peter med fru HÄR.)


På Sofiero förra helgen såg jag anemonen 'White Swan' och blev förälskad, men så upptäckte jag en annan variant: 'Anemone Ruffled Swan' i CEDERGRENS monter. (Läs mer om anemonen HÄR)
Jag såg att den även fanns hos LIVHEDENTORPS PLANTSKOLA, liksom andra ljuvliga varianter av höstanemoner.(Fick visst med mig hem några andra varianter plus svanen.)


Krister&Marie på CEDERGRENS hade en mångfald av clematis med sig.
Vad sägs om denna 'Babydoll'?


...och mitt i alltihopa, såg jag detta i en monter, som taget från en målning av de gamla mästarna från medeltiden, då ett medeltida sällskap besökte mässan.


Vad jag förstått och hört utlovas, blir det ännu någon brittsommarvecka, och i vår trädgård står många rosor fortfarande i knopp och blom. Här är rosen 'Winston Cathedral' - en av David Austins rosor.


Jag önskar er alla en skön vecka!
och NJUT i din trädgård!
hälsningar
AnnA
PS! ...inväntar att det snart är dags för de Blommande Fredagarna hos PILGRIM...I september någon gång, var det ju som fredagarna åter skulle blomma igen...Längtar...DS.

Inga kommentarer: