Translate

torsdag 8 augusti 2013

Genom ett..


...böljande...


...småländskt... 


...landskap...


..åkte maken och jag förra helgen...


... för övernattning på Tokeryds Herrgård i Jönköping.


Mysig miljö, ...


...och vilken utsikt.


Vi skulle hjälpa sonen att flytta till en annan lägenhet i Jönköping, men vi hann med ett kort besök på Rosenlund, där rabattrosorna blommade så här vackert.


En ypperlig plats för bröllopsfotografering...


...och jag fick också vara med på ett hörn och ta några bilder på det vackra brudparet.
(Fler foton från andra Rosenlundsbesök finns HÄR och HÄR.)



Det blev även ett besök i Gränna, och jag hittade en ny boutique FROGS&ROSES, med romantiska kläder och annat mysigt.
(Fler foton från Gränna från ett tidigare besök i Gränna finns HÄR.)


Hemma i trädgården blommar fortfarande en del rosor tillsammans med liljor...


...och solhattar.


Ett passande sällskap för en solhatt, eller hur?


Varsågod, ett liljecollage!


Javisst ja, jag hittade en ny hatt i Gränna i FROGS&ROSES, en hatt som gjord för ett gardenparty eller ett bröllop.


Många liljor i trädgården, så visst kan man offra några...


...tillsammans med tagetes, dahlia och annat i mustiga augustifärger.


Rosen heter 'Hot Chocolate', och vi såg den på Rosenlund först, och sedan på VÄXTIA i Markaryd på hemvägen från Jönköping, och nu finns den i en kruka planteringskön hemma hos oss.
 

Det har varit heta soliga dagar med även varm temperatur i havet, så regnet som kom i dag var välbehövligt för både människor och växter. 
NJUT i din trädgård!
hälsningar
AnnA

2 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Vilken härlig bildfest! Landskapsbilderna är så härliga, och dina stilleben som alltid snygga. Och jag njuter - jag lovar! :-)

TittisTrädgård sa...

Underbara bilder och super-vackert liljecollage!/ Kram Titti