Translate

fredag 8 februari 2013

BLOOMING FRIDAY: Favoritfärgen...


...är egentligen blå, och mera blått finns att skåda  HÄR.


Fast med allt detta vita som kommer uppifrån och målar vår trädgård i vitt, har jag bestämt mig att dagens favoritfärg är grönt, ...


...som den första skira grönskan på träden,...


...och tänk när det är tid att pimpa trädgårdscykeln med lite vårgrönska...


...och sedan kan det gå undan i det gröna med djurliv...


...och växtlighet!  


Allting börjar om på nytt med spirande grönska på åkrarna...


...och det ljuvliga gröna i lövskogssalarna.


Fast just nu låter jag det grönska här inne i mina vårkrukor...


 ...och  jag njuter fullt upp av tulpanbuketternas förvandling...


 ...i vaser och buteljer och pryttlar ...i  GRÖNT förstås!



 Det är BLOMMIG FREDAG hos Hélena och dagens tema är favoritfärg. Gå HIT för att se fler färger.





Jag önskar er alla en skön(GRÖN) Blommig Fredag&
Trevlig Helg!
hälsningar
AnnA

PS! Någon som fläskar på rejält med vårfeeling är HÅKAN. Gå HIT och parta loss, vetja,  bland vårblomsterna! DS.

14 kommentarer:

Hélena sa...

Grönt är skönt, gör mig lugn.
Ha en underbar helg!
Kram Hélena

Anonym sa...

Dejlige billeder! Grøn er en dejlig farve. Og den er jo på mange måder basis for alle de andre farver i haven.

GladiGrönt sa...

Trevligt att du också har valt grönt! Vi har sällskap av många, tydligen. det är nog längtan efter våren.

Jannibele sa...

Åååh, dine bilder og blomster er alltid like vakre. Du bringer bud om vår med dine favorittvalg i dag:) Takk for titten.

Lisa sa...

Oooaaoaah lövskogssal, hjälp vad jag längtar <3 Bra färgval också ;-) och fina bilder. Ha en finfin helg
Lisa/Lisas trädgård

Lena/isklockan sa...

Grönt är en av mina favoriter. Vackra foton.

Kram

Leena sa...

Grönt är skönt, sägs det ju, och det stämmer. Finns inget finare än vårens första skira grönska. Men även andra nyanser är rogivande och jag börjar snegla mer och mer på rent gröna växter - funktior och ormbunkar. Det är vackert!

Meta sa...

Att ge livet en grön ton är bra för då har man funnit lugnet och skönheten.
Ha en fin helg
Kram Meta

Veronica sa...

Tack för de härliga vårbilderna! Åh! vad man längtar dit...på riktigt!

//Veronica

Bettina Bäck sa...

Du är verkligen duktig på arrangemang! Jag har tittat så mycket på bilderna att jag redan har glömt vad du valde för färg. :-)

carinaon sa...

Vilka underbara bilder du visar! Jag hoppas att våren ska komma snart.
Ha det skönt,
Carina

Alice´s Eventyrland sa...

Grøn er bare så mange smukke toner og former, tilsammen blir de umådelig smukke! Dejlige billeder :)
Ha en fortsat god søndag.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Mye vakkert - vi har noe å glede oss til. Uten den hvite vinteren hadde vi nok ikke hatt den samme trangen ...
Ha flott uke ;:OD)

Mias Trädgård sa...

Åh, vad jag längtar till våren när jag ser dina fina bilder! Klockrent val! :) Mia