Translate

fredag 1 februari 2013

BLOOMING FRIDAY: "Om fyra månader...


 ...och vi är inne i juni månad med blommande syrénsnår...


...och rosen 'Thérèse Bugnet' visar sin första knopp.



På väg till en annan 'Rosa rugosa',  fotograferad i stadsparken, startar en humla ett djupdyk.



Stora ludna knoppar på den röda vallmon, skall snart spricka  ut...



 ...och blåbärsbuskarna står i blom...

...liksom denna ljust lila iris.

































Den mörkrosa suffriticosapionen börjar slå ut sina silkeslika knoppar.


Här är Rockiiivarieteten av Suffriticosapionen, fotograferad i en park i Blekinge. Min Rockiii väntar jag fortfarande på att få se blomma, och kanske detta året?


Detta var vad jag hittade den första junidagen 2012 i vår trädgård: en sista tulpan, en rosenknopp från 'Thérése B.', min vita buskpion och en iris.


Hélèna tittar fyra månader framåt denna Blommande Fredag, Gå HIT för att se fler blomningar att se fram emot.



Idag är det 1:a februari. Nästan all snön har smält här i Skåneland och vädret har varit underbart vårligt, men jag tror ändå på fler bakslag åt det vita,
 kalla hållet.
Lite vår finns i mitt köksfönster i form av en blommande kruka våriris.
Jag önskar er alla en fortsatt skön fredagskväll!
Trevlig Helg!
hälsningar
AnnA
P.S! Bakslaget kom redan några timmar senare denna Blommande Fredag i form av av ett nytt vitt täcke i trädgården. D.S.

16 kommentarer:

Garden of Sense sa...

Ja, nu längtar man! Therese bugnet har jag också. Det är en riktig favorit!

Trevlig helg!

Veronica sa...

Det kommer nog ett antal bakslag till men vi går åt rätt håll..... :)

Ha en skön helg!

Hélena sa...

Så underbara bilder :-) Längtar mer än någonsin.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vackra bilder!! En härlig tid väntar när sommaren står för dörren.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram Maria

TittisTrädgård sa...

Man drabbas av vårlängtan när man ser dina fina bilder! Ha en skön helg!/Kram Titti

Inger sa...

Så fint Anna, som tavlor. Visst vore det roligt att träffas och prata rosor.
Kram

Anette sa...

TB är vårtrött här. Pioner och irisar är snabba att vakna.
/Anette

Gunilla sa...

Vilka härligt inspirerande bilder, jag längtar.

Trevlig helg

Marit sa...

Så mange vakre bilder du har tatt! Jeg har sittet å sett på bloggen din, og her var det mye fint! Jeg la meg til som følger også :-)
Jeg ser du håper på å få blomster på din Paeonia rockii, og jeg har også en sånn som jeg håper vil komme med blomster en gang. Men du bor i en mye mildere klimasone enn meg, så jeg vet ikke om jeg noen gang får se det :-(
Ha en fin helg!

Bettina Bäck sa...

Just det! Bamsiga vallmoknoppar har man ju att se fram mot också. Bra med det här temat, det är nästan så man börjar komma ihåg hur trädgården ser ut. :-)))

Rose Garden Malevik sa...

Hej AnnA
ser superfint ut......
Härigt med längtan :)
å missa nu inte...

P
A
R
T
Y
T

fortsätter.
VÄLKOMMEN
Håkan

Villrose sa...

Åja, så mye fint som kommer!
Kanskje blomstrer Rockii'en din i år. Min kom for første gang i fjor, etter 3 - 4 år.

Lena/isklockan sa...

Tänk vad mycket fint som kommer fram hos dig snart.Trevlig lördag kväll.Kram

Mia sa...

Mmmm, om fyra månader ska jag sitta dom kvällar det regnar och njuta av alla dina vackra bilder och stilleben som jag vet du kommer att fortsätta fresta mig med, ljuvligt smakfullt som vanligt :)

Ninnis sa...

Underbara bilder..tänk vad vi har att se fram emot...=)

Kram Ninni

Meta sa...

så mycket vackra blommor det finns i ditt bildarkiv. tröttnar aldrig på att se dom.
Ha en fin vecka
Kram meta