Translate

onsdag 27 juli 2011

Vilken rikedom det är...

 ...att bo granne med ängs- och skogsmark.

 På ängen finns ett rikt bestånd av pukvete, som sägs vara sällsynt utom just här i Åhus. Fjärilen har jag identifierat som en guldvinge.

 Det finns någon annan familjemedlem till, som tycker om att bo granne med skogen och ängen...

 ...med allt sitt flidder...

 ...och fladder.

 I trädgården har det även synts en del fjärilsbesök, trots att fjärilsbuskarna frös ända ner denna kalla vintern, som var. Det blir låga landningsbanor i fjärilsbuskarna detta året...

 ...så jag lovprisar Echinean, som också drar till sig ljuvligt, flygande  besök i form av påfågelsöga.


Ja, juli börjar gå mot sitt slut, och jag har redan arbetat mer än en vecka, sedan semestern tog slut, men jag har sparat en vecka till senare i augusti.
Det verkar som om sommarvädret är på tillbakagång med, så NJUUUT  av sommaren!

hälsn
AnnA 

3 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Sensommaren är fjärilarnas tid...de är verkligen vackra att studera. det syns verkligen skillnad på dina vallmorabatter så gräla inte på katterna...

Kram Anna Vattenkanna som precis börjat sin semester...

Hannele på Hisingen sa...

Helt underbart.

NinaH sa...

Underbara fjärilar! Jag har inte alls identifierat så gott som du- men det flyger gott om fjärilar bland våra kryddväxter. Jag nänns inte skörda för att skada deras "restaurang"!!;-)
Så klokt det låter att spara en semestervecka in i augusti! Den som det kunde- för det verkar vara då det fina vädret brukar bli!;-)