Translate

fredag 23 juni 2017

BLOOMING FRIDAY: Med famnen full...


...av  sommarblommor...


...onskar jag er alla en...

 

GLAD MIDSOMMAR!


Sommartid sprakar av färger i rött,...


...och blått och gult.


Det är härligt att kunna välja och vraka bland alla dessa fina sommarblommor, som växer i naturen,...


...och så här blev min midsommarbukett.


I trädgården avlöses pionerna av rosorna.
Min Bartzellapion fick två knoppar i år, och vilken wowkänsla att se dessa i blom.


Och vid cykeln...


...börjar rosen 'Venusta Pendula' att slå ut.


Jag hittade denna sötnosen innanför kastanjestaketet.
Köpt för sitt namn;'Imagine',...


...och så funderar jag på om denna rosen verkligen är rosen 'Westerland', som den är planterad som...
Doftar inte som 'Westerland' heller enligt maken.
Men vacker är den!


Det är fullt med rosenknoppar och liljeknoppar kring flamingon, och nu har jag gått på semester, from i eftermiddags.
(En hel del av blåklinten gick till midsommarfirandet på min arbetsplats, för er som undrar.)
HÄRLIGT att baravaraledig!

HÈLENA  är värdinna för BLOMMIG FREDAG med temat  "GLAD MIDSOMMAR".
HIT för fler hälsningar.


Rosen som famnar pionen 'Cora Louise' heter faktiskt 'Midsommer', så
TREVLIG HELG&
GLAD MIDSOMMAR&
NJUT i din trädgård!
hälsningar
AnnA

2 kommentarer:

LV sa...

AnnA, you live in a wonder land of beauty. I love the photo of you holding all those flowers. You look so good and trust you can always enjoy your flowers.

HWIT BLOGG sa...

Åhh vilka härliga bilder! Alltid lika kul att kika in till dig :)
Ha en fortsatt skön midsommar...
Kram Titti