Translate

fredag 12 augusti 2016

"I 'm walking in...


...sunshine,..


...yeah, yeah!...


...I'm walking in sunshine!


...And I'm feel good! "

I väntan på solen plockar jag solar på stjälk från självplockningsfält i trakten,...


...och fyller min blå Erik Höglundsvas...


...tillsammans med 'clematis triternata rubromarginata', en rikblommig, småblommig sort av clematis.


En av blommorna får pryda en gå-bortspresent med drickbart,...


...ja, och i hastigheten fyller jag på lite här och där med andra rosor än solrosor...


...i min blå mycket användbara terrin.
Ja, lite liljor och annat med.



Jag köpte blomsterhållare i glas på Tradera att lägga i vaser och skålar, som ger mer stadga åt arrangemangen. Mycket praktiskt, som håller plats på även kortare stjälkar i skålar och vasar, t ex rosen 'Stanwell Perpetual' som är rätt så kortstjälkad, men underbar att sätta i vas.


Och så vill jag visa en av rosorna jag tog hem från HORTOGREEN i veckan när jag hämtade min vinst för bästa sommarbild.
'Sweet Pretty' heter denna skönhet - en riktig ögonfransros, eller hur?
Den skall få växa mot mitt kastanjestaket, har jag tänkt.


TREVLIG HELG!&
NJUT i din trädgård!
hälsningar
AnnA

Inga kommentarer: