Translate

lördag 21 maj 2011

Pionblomningen är på gång...


...och min rosenpion blottar sitt gula inre. Den doftar gott dessutom!


Även en av trädgårdens suffriticosapioner har öppnat en del av sina knoppar...


...och vårens nyinköpta "kapten" visar färg.(Capitaine Thuilleraux)


Det är i syrenernas tid...



















...men även dessa gula "solars" tid. De får gärna ryckas upp med så långa rötter som möjligt, och läggas i rensspannen.


Desto trevligare och en stor glädje var det när ett paket med levande matrial anlände i veckan. Ännu fler pioner till rabatterna, någon salvia och några sorter till...


...av bra kvalitet från ODLA.NU. Jag krukade dem bums, och nu de får växa till sig ett tag bak trädgårdscykeln, innan de får rabattplats.
På trädgårdscykeln hamnade till slut även min syrénbukett, då vi är en del i familjen som inte klarar syréndoften inomhus.













Ha en fortsatt trevlig helg&
NJUUUT i din trädgård!
hälsn
AnnA
PS! Fler blomster i syrénernas tid finns hos HÅKAN och hans SaturDayShowOff.DS.

6 kommentarer:

Bea sa...

Härligt med vår och alla sköna blommor!
Trevlig cykel :)
Må gott! /Bea

Anette sa...

En härlig tid helt klart! Syrenerna har slagit ut hos mig också, men än är pionknopparna små. Fast till min glädje har jag knoppar på alla pioner i år! Alltid roligt med nya plantor, jag får väl ta en runda till nån plantskola om ett tag. Måste bara hitta någon plats för nytillskott.....
/Anette

Berit sa...

ja nu är det en härlig och intensiv tid.Kul med din cykel!
Ha en underbar dag!

AnnCharlotte sa...

Det är mycket som doftar nu och jag tycker det är så himla härligt att förflytta mig i trädgårdens olika doftområden....
Gillar din cykel...
Ha det bra :)

Suss o Kai sa...

Vilken snygg "Kapten" du har :)
Syrenen är ju väldigt väldoftande, synd bara att inte alla klarar den :) Kram Suss

Tant Otteskrufv sa...

Så kul att du hittade till mig för då hittade jag till dig! Vackra bilder!