Translate

fredag 18 mars 2011

BLOOMING FRIDAY: Jag tjuvstartade...


...våren, men det blev ett bakslag i Skåneland...


...och penséerna fick snö på sig, de små tuffingarna...


...och det bildades ett snötäcke runt min vårliga trädgårdscykel.


En bukett outslagna snödroppar...


...fick en tjuvstart inomhus, och se vilka små underverk deras blommor är i närbild. En full förståelse finns hos mig, för galantofilernas förtjusning över dessa små underbara vårblommor.


På min veranda är det lätt att tjuvstarta vårblomstringen(trots överraskningar i form av snö)...


...med idel planteringar av underbara ranunkler...



...och idel inköp...


...och kassar fulla med tjuvstartad vår i form av små irisar, och ännu fler penséer.











KATARINA med bloggen "Roses&Stuff" vill denna
Blommande Fredag få oss att visa och skriva om tjuvstarter på olika vis, och vill man se fler bidrag klickar man HÄR.







Jag önskar er alla en fortsatt trevlig Blommande Fredag&
en Trevlig Helg!
Våren är på återgång...(Färgsprakande vårglädje hos HÅKAN)




























...och så vill jag, som många andra, sända en tanke till tragedin i Japan, för Japans skull och för världens skull!
Var rädda om er!
hälsn
AnnA

15 kommentarer:

Therése sa...

Åh, vad vi längtar efter våren nu! Eller hur?
Hoppas du får en trevlig helg...gärna utan mer snö.
ha det fint!
Therése

Berit sa...

ååå vad många tjuvstarter du har på gång, känns liite orättvist att vårat land är så avlångt och vi här uppe har så mycket snö kvar än. Tur man får njuta av era bilder:)
Ha en underbar dag!!

Anna Vattenkanna sa...

Det var ju trist med den där snön - men nu verkar det som om våren är på väg långt om länge. Men så mycket fint du har på din veranda...

Kram Anna Vattenkanna

NinaH sa...

Just så!;-)

Anjas Hill sa...

Som tur är så är inte vårblommor så känsliga för ett litet snötäcke. De kommer igen så fort snön smälter./Anja

Tankar vid midnatt sa...

Hoppas solen skiner på dig och att du får en skön lördag ♥♥♥

AnnCharlotte sa...

Som tur är så är det vår igen idag....hos mig absolut och förmodligen likadant hos dig ;))

trädgårdsdrömmar sa...

Här smälter snön undan fort.Och vårblommorna sträcker sej mot solen igen.Hoppas det inte blir fler bakslag.Trevlig helg

Anonym sa...

Vilken härlig veranda du verkar ha. Jag gillar verkligen att du skickar en tanke till japanerna.

Hälsningar Margareta Ros, Gullspång

Suss o Kai sa...

Vilken härlig vår cykel du har, helt underbar, synd bara att denna snön kom, men nu har vi sol igen :) riktigt skönt vår väder både igår och idag :) Kram Suss

Lena/isklockan sa...

Ååå vad mycket härliga våriga tjuvstarter du har på gång. En gammal cykel står på min önskelista. Tycker det är så mysigt. Kram

Tankar vid midnatt sa...

Hoppas du har haft en bra vårdagsjämning! Kram

Unknown sa...

Så makalöst mycket fint i din trädgård, Anna! Och samma sorts penséer har vi fastnat för, ser jag:) Igår kväll bestämde vi oss för att dra till Stockholm och trägårdsmässan. Jag har ju varit yr och konstig ett tag och vi trodde att vi skulle få stanna hemma. Då hade ni varit SÅÅÅ välkomna! Tack och lov börjar yrseln gå över och vi tror att de kan vara skönt att komma iväg och få lite luftombyte. Nästa gång ni ska till Jönköping är vi säkert hemma. Det är MYCKET nu, i trädgården! Går inte att vara borta de kommande månaderna;)
Stor kram,
Charlotta

Katarina sa...

Så härlligt och vårlikt du har det, Anna! Jag antar att snön har försvunnit vid det här laget och att våren är på G!

Maya sa...

Jag funderar på ta en tur på fredag och shoppa lite blommor, men får se om jag hinner... det är ganska fullt upp just nu :)
Ha en fin fin kväll!
Kram