Translate

måndag 28 februari 2011

Jag saknar solljuset...


...på min veranda - väderleksprofeterna förespådde en solig måndag, ju!
Det blev en grå och kulen måndag...


...och jag försöker att tolka en fotoutmaning med 10 olika foton tagna på en kubik på 1x1x1xm.
Tänk vad mycket som samlas på verandan i skrymsler och vrår.(Fler tolkningar finns hos STEFAN och MARIA och MATTIAS.)
Jag saknar solljuset...


...och ändå, små vitgröna spetsar i rabattkanten.
Ja, våren är på gång, och 3-6 mars är det trädgårdsmässa i Malmö:SKÅNSKA TRÄDGÅRDAR, med bloggträff i montern hos Allt om Trädgård varje dag mellan 14-15.
Där kan man träffa både LIV från HEDENTORPS PLANTSKOLA och ANNIKA CHRISTENSEN- ja, ni vet NATURLIGA TING och en "Lisa för själen"(Undrar om EVA kommer?)
Jag kommer att åka dit under lördagen - vi kanske ses?

Ha en fortsatt trevlig vecka, och TACK för alla trevliga kommentarer till mina GRÖNA Blommiga Fredagsinlägg HÄR och HÄR.
hälsn
AnnA

PS! En monter, på trädgårdsmässan, som jag är nyfiken på är ZistO Trädgårdsdesign.DS.

6 kommentarer:

Tusenfröjd sa...

Jag lovar, ljuset kommer! Om inte annat så får vi kanske förgylla din lördagsdag!!!
Vi ses på lördag / Liv

AnnCharlotte sa...

Vem saknar inte solljuset.....men det är på gång ;)
Jag ska nog gå på mässan på fredagen ;)
ha det bra ;)

Anna Vattenkanna sa...

Ja, lite sol hade ju varit trevligt men idag är det inte så kallt i a f... Jag ska på mässan på fredag - ska bli kul!

Kram Anna Vattenkanna

Unknown sa...

Hej Anna,
VAD KUL!!!! Vi träffas alltså på lördag! Åh, vad jag ser fram emot det:)
Kram!

Anjas Hill sa...

Idag behöver åtminstone inte jag sakna solljus! I morse nådde solstrålarna tallars toppar och och det började dagas redan 6. 15! Man blir ju alldeles rusig av töcket;))!/Anja

Tankar vid midnatt sa...

Var på mässan i torsdags. Besviken på liten trädgårdsdelen var. Idag är det sol och + 5,8 grader varm och jag ska ut i trädgården och mysa!