Translate

fredag 24 mars 2017

BLOOMING FRIDAY: Månadens bild...


...ja, det får väl bli en bild från entrémontern på årets mässa i Malmö.
All denna färgprakt av tulpaner och vallmo och annat fint i blöt i en skål...


...från den maffiga montern...


som förra helgen hade ettårskalas på Eklaholm.


Måååånga tulpaner på lök till salu hemma hos honom,... 


...och några av dem på lök, fick följa med hem till mig...


...och blev arrangerade...


...på olika sätt, men med synliga lökar.


Detta är ett annat arrangemang, då jag köpte tulpaner på lök hos MINNA på mässan i Malmö, men inspirerades av både henne och Karl Fredrik( och lite från mig själv med också) när jag fixade med den.


Karl Fredrik sålde plastade tulpaner i bukett med - mååååånga tulpaner blev sålda! - och två buntar sådana fick också följa med hem till mig.
Två olika vaser och två olika uttryck,...


...och se, så vackert den rosa tulpanbuketten åldrades!


Inspirerad av det blåsvarta i centrum både på framsidan och baksidan, lade jag till slut denna mandalan av buketten.
Ett vackert slut på vackra tulpaner, eller hur?


Förra helgen var vi också på boksläpp och vernissage hos EVA ROBILD och LINA KARNA KIPPEL.
"När själen får GRÖNSKA" - en härlig titel och kanske något att ta med sig och inspireras av i det trädgårdsprojekt jag ingår i på mitt arbete på det nyöppnade demensboendet i Kristianstad.(Hemsidan HÄR.)


Ja, det var ju så jag hade tänkt, att månadens bild, skulle vara de färgglada blommorna från Karl Fredriks monter i Malmö, fast egentligen är ju månadens bild dessa underbara blå juveler, som vi såg idag under fredagens utflykt till Kjugekull.

"Blåsippan ute i backarna står,
niger och säger att nu är det vår"...
                                                    ALICE TEGNÉR/ANNA MARIA ROOS

Fast det är ju egentligen nästa veckas tema:VÅRTECKEN.
Men jag kunde ju bara inte låta bli!



BLOMMIG FREDAG hos HÈLENA med temat "Månadens bild".
HIT för att se fler tolkningar.











TREVLIG HELG!
...och NJUT i din trädgård.
I eftermiddags blev det fredagsmys utomhus med pizza och rödvin.
Ledig dag och jag arbetar inte förrän lördag eftermiddag.

FRIDENS LILJOR&TULPANER!
hälsningar
AnnA

4 kommentarer:

Maribel sa...

Hej AnnA!
Vilka underbara buketter och blommor. Snart får jag åka på mässa också, så kul, ger en massa inspiration.
Ha en trevlig helg /Marika

Carina sa...

Härliga arrangemang och kul med så många olika färger. Tycker om din mandala i sin färgrika enkelhet.

Trevlig helg! Carina

Villrose sa...

Deilig fargeprakt :)
God helg!

Anni sa...

Mässan i Malmö verkar väldigt mycket roligare än den i Kista, men din sista bild med ditt stilleben i blått - det inspirerar mig mer!
Imorgon ska jag ut och gräva upp en planta eller två.

http://vardagsnjutning.blogspot.se/2017/03/med-dottern-pa-stockholms-tradgardsmassa.html