Translate

torsdag 26 februari 2015

BLOOMING FRIDAY: Favoritsyssla i trädgården


Jo, men visst går jag igång på att plocka fram mina sekatörer och saxar...


...och jag unnar mig verkligen att klippa av och plocka i hop små buketter från vårens första blomster, att ta in och sätta på vårt bord inomhus.


Det är trevligt att ta fram planteringsspadarna och gräva större och mindre gropar, och se vad som senare kommer upp till nästa år,...


...och när vårens första penséer kommer fram på torgstånden och i plantskolorna...


...är det svårt att låta bli att gräva ner dem i årets första vårkrukor.



Fast min favoritsyssla och min totala avkoppling från vardagslivet, är att ta fram min kamerat...


...plocka ihop vad jag kan hitta inifrån och utomhus, och försöka få min inre bilder på plats i minneskortet.


Och då upptäcker jag att vårens första utslagna krokus!


Min kameralins söker sig gärna också rätt på trädgårdens besökare som dyker in...


...och tittar upp i vår trädgårds underbara blomster.
(Jo, dessa foton är från förra sommaren...)


Ibland lånar jag ut min kamerat till maken, för att visa att jag njuuuuter i vår trädgård.
Det hoppas jag alla trädgårderare gör, och inte bara sliter och jobbar.

Denna Blommiga Fredag handlar om favoritsysslor i trädgården. Besök Hélena för att se andra trädgårdsbloggares favoritsysslor HÄR


Jag önskar er alla en fortsatt trevlig BLOMMIG FREDAG&
NJUT i din trädgård!
Hälsningar
AnnA

17 kommentarer:

Marit sa...

Så herlig tolkning! Ja, en skal huske på å nyte hagen også, og ikke bare jobbe i den. Det glemmer jeg ofte... ;)

Ha det godt!

Hetty sa...

I see a Dutch vase! About favorite works in the garden, I like it all especially in springtime. Groetjes, Hetty

Meta sa...

Plantera,kamera och njuta det är livet i en trädgård. helt rätt
Ha en fin fredag
kram Meta

Carita och Bertel sa...

Fin tolkning av favoritsysslor och härliga spännande bilder. Ha en fin helg. Carita

Ninnis sa...

Vilken toppensyssla......även en av mina favoriter......=)

Trevlig helg!

Kram Ninni

Cat sa...

Men visst är det underbart att njuta av sin trädgård, på många sätt.
Ha de gott. Catarina

LV sa...

AnnA, I do so enjoy seeing all your pretty flowers and the way you use them. I will be glad when the weather gets better here where the blooms will show up.

Millas Trädgård sa...

Så härligt och så bra du är på att njuta av allt ditt vackra.
Trevlig helg!
Milla

Gunilla sa...

Underbart fina bilder.
Njuter.
Trevlig helg

Villrose sa...

God redskap er halve arbeidet!
Og det aller viktigste er å nyte...

livihagen.blogspot.com sa...

Så herlige bilder og så herlige komentarer. Kameraet er hyggelig å ha med seg når man har slik en flott hage. Ha en fin helg!

Maribel sa...

Fina bilder, visst finns det många favoritsysslor, att njuta är en man inte får glömma bort. Trevlig helg!

Veronica sa...

Galet vackra bilder Anna!

Och jag tror att nästan allt vi kan göra i trädgårdarna är favoriter. Kanske inte flisa hagtornshäck som vi gör just nu!?

Ha en skön dag!

Mias Trädgård sa...

Väldigt fint skrivet och fotat! Vad bra att du lånade ut kameran till maken, så vi fick se att du kan njuta med! :) Hoppas du får en fortsatt trevlig helg! :) Mia

Carina sa...

Kul att få en njutande trädgårdsmänniska på bild. Vi skriver oftast om det :) Härliga bilder också!

Valdreshagenmin sa...

Nydelige stemningsbilder! Og så viktig å nyte hagen, det har du helt rett i :-)
Ha en fin uke:-)

Rost och rädisor sa...

Ja, det märks att du älskar att arrangera och klippa buketter, fint!
Kul att få se en bild på dig också.

Allt gott
Anette