Translate

torsdag 23 oktober 2014

BLOOMING FRIDAY: Sommarens vackraste...


...vyer finns i det fria, längs med vägen.
Dikeskanter med blommande vallmo...



...tillsammans med härliga blåklint och prästkragar i sädesfälten.
Sommarens vackraste planteringar utanför bilfönstret.


Den blå himlen, det blå havet som syns uppfrån utsikten vid Ale stenar...(fler foton från Ale HÄR.)


...och den blommande ljungen på Ravlundafältet vid Haväng -
en av sommarens vackraste vyer på Österlen.


Ett besök i somras hemma hos en annan trädgårderare med sommarens vackraste rabatter.


Sommarens vackraste pion heter nog 'Buckeye Belle', så det blir en planta till i höst, som jag skall plantera i samma rabatt.
PILGRIM vill denna Blommande Fredag ha tolkningar på Sommarens vackraste, och gå HIT för att se fler vackra sommarbilder.
Givetvis hade jag också många vackra foton på sommarens vackraste rosenblomning, och de finns HÄR.


Höstfärger i trädgården, men fortfarande något blommande kvar här och var i rabatterna. De sista plantorna i planteringskön skall ner och även resten av lökarna, och dahliorna får grävas upp när de fått sin dödskyss från den första frosten.
Det börjas kännas kallt och vantarna åkte på för första gången denna hösten när jag tog min jobberunda på torsdagskvällen.
Jag önskar er alla en fortsatt skön Blommig Fredag, en trevlig helg&
NJUT i din trädgård!
hälsningar
AnnA

16 kommentarer:

Tittis trädgård sa...

Åh, så vackra bilder! Nu blev jag sjuk av längtan. Jag har bott nio år av mitt liv på Österlen. Och nog är det den vackraste hörnan av Sverige:-)

LV sa...

Hello my friend. Been awhile, and so glad to see you again. Love all the pretty outdoor sights you shared today.

Anette i Torsåker sa...

Ljuvliga vägkanter!
Buckeye Belle, planterade jag två av för att det snabbare skulle bli något. Kan rekommendera det;)
/Anette

Valdreshagenmin sa...

Flotte bilder! Likte spesielt bilde av din Poppyfield :-) Ha en fin helg :-)

Villrose sa...

Dirrende sommerlig vakkert!

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Bilderna från Österlen är underbara!
Allt gott!
/Katarina

Furulunden sa...

For en deilig sommerfølelse!! Ha en fin helg!! Mette

Ninnis sa...

Vilka underbara bilder.....så vackert.....=)
Trevlig helg !

Kram Ninni

Unknown sa...

Valmuer og kornblomster sammen med korn/gress var superfint!

Meta sa...

Så fint det är med blåklint och vallmo i sädesfälten Inte så vanligt idag som förr tror jag. Helt underbara bilder.
Ha en fin helg
kram Meta

GladiGrönt sa...

Men va kul att få se Buck eye Bell. Har just planterat den i år. Verkar vara en riktig pärla. Och sen är jag så förtjust i dina bilder med vyer över havet.

Rost och rädisor sa...

Så fina bilder. När naturen slår på stort står man sig slätt i trädgården.
Allt gott
Anette

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Fina bildr, ja rabbaten gick inte av för hacker ;), fin!
Trevlig helg, hälsningar Ewa :)

Veronica sa...

Wow! vilken rabatt! Jag fattar att de är nöjda och håller öppet!!

Men faktum är att jag verkligen Älskar bild nummer två! Så det handlar inte alltid om "styling" ;)

Anjas Hill sa...

Alldeles underbara och stämningsfulla bilder! /Anja

Lena/isklockan sa...

Vilka vyer, så snyggt. Kram