Translate

söndag 17 mars 2013

Veckans fototriss: Byggnader och arkitektur

Ett charmigt ödehus...

...och ett ödehus av annat slag, placerat på den skånska landsbygden: Yangtorp, ett asiatiskt tempel, som står och förfaller.(Läs historien om Yangtorp HÄR, och  se fler foton på Yangtorp av mig HÄR.)


Det byggs mycket i Hyllie i Malmö, där bl a det stora köpcentret Emporia ligger.(HÄR finns foton på Emporia när det byggdes förra året.)
Parkeringshus i kvällsljus - alldeles nytt! -  blir en kontrast till mina två första foton.
Helena är värdinna för FOTOTRISS.HIT för att se fler tolkningar på veckans tema: Byggnader och arkitektur.


Solen skiner ute, ja, det kan rentav vara varmt om man hittar en solig, vindstilla hörna.
SUSS&KAI utmanar oss till att skicka vårtecken HÄR, och  vill ni se mitt bidrag hittas det på min rosiga sida HÄR.
En skön söndag önskar jag er alla
&NJUT i din trädgård!
hälsningar
AnnA

11 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Gamla övergivna hus är så vackra. De sätter verkligen fart på fantasin.

Mina fotostunder sa...

Så vackra hus i olika stilar!

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Mmmm gamla hus som förfaller är något jag alltid blir intresserad av..

Trevlig triss med olika arkitekturer.

Connie sa...

Verkligen en härlig triss med variation! Jag förälskade mig i ödehuset! Kanonfoton!

Anonym sa...

Åh, det första ödehuset är ju bara så vackert. Det andra har jag aldrig hört talas om trots att jag är i Skåne så ofta, måste tittas närmare på :0)

Elisabeth sa...

Vad häftigt med det där Thailändska huset =)

Jah Hollis sa...

Fina varianter på veckans trisstema.

Camilla sa...

Fin triss, gillar första bilden på ödehuset

Anonym sa...

Det där om Yangtorp var intressant, har inte hört om det förut. Ja, mycket får man höra innan öronen ramlar av, sa de gamla.

Vilt og vakkert sa...

heisann! Her var det noe for enhver smak ;:OD)

mammi sa...

Tack för tipset. Så fort Uno blir så bra det går, har vi sen länge bestämt att köra och titta på Templet. Österlen i snö har vi upplevt, när vi förbrilt letade efter en gård. Nej tack ingen sån snö hade vi klarat.
Fina foton som vanligt. Är rätt kass på att kommenterat, men tittar gärna.
Ha det så gott Ni alla