Translate

söndag 2 december 2012

SÖNDAGSFOTO: Gömd...

  ...i de blå himlaskyarna på lördagseftermiddagen...

...låg all den snöflingerika nederbörden, som gömde det grågröna skånelandskapet på söndagen.

Även mitt arrangemang i den gamla rullebören gömdes av all snön,

...likväl som jularrangemangen på verandan...

...och den julpimpade trädgårdscykeln fick lite extra juligt snöigt garnityr, som gömde de fastfrusna höstdekorationerna.

Att jag sedan inte kunde låta bli att ängla till det lite mer...



 ...är en annan historia. Kanske detta skulle kunna bli årets julkort?



 Lite belysning i batteriformat fixades också till i cykelkorgen.

 SUSS o KAI  bjuder in till att tolka veckans tema GömdSÖNDAGSFOTO. Gå HIT för att se fler tolkningar.

Så här blev mitt adventsarrangemang, att visa er som kanske besökte min blogg den Blommande Fredagen HÄR.
Fönsterna är nyputsade(innan snön!) med stjärnor och ljusstakar uppsatta,och en del gardiner utbytta,liksom vissa dukar. Den nya uteslingan inköpt och uppsatt - denna gången blev det en multifärgad - trädgårdscykeln julpimpad och lite julfint på verandan.
Vi besökte vår kyrka på söndagsförmiddagen, och sjöng in julen. Sååå pampigt!
Jag önskar er alla en skön vecka!
hälsningar
AnnA

9 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Ljust men kallt....

Mia sa...

Så snäll kung bore var som kom med allt det vita til dig lagom till 1.a advent. Det gör ju din adventsdekoration ännu finare. Både cykel och skottkärra ser vackra ut :)

sylvi sa...

Oi vilken fin bildkedja med gömmor.
Fina trädgårdens degration du har.
Ha en fin Advents tid,♥

Meta sa...

Så många mysiga och härliga men lite kalla gömda ställen du har.
Ha en fin vecka.
Kram Meta

Anjas Hill sa...

Vilken duktig pynterska du är och änglacykeln är definitivt ett bra julkortsämne!
Jag gillade speciellt verqandapyntet. Så kreativt!

Anjas Hill sa...

Vilken duktig pynterska du är och änglacykeln är definitivt ett bra julkortsämne!
Jag gillade speciellt verqandapyntet. Så kreativt!

Inger sa...

Ingen idé att pynta utomhus hos mig, här blir det totalt gömt av all snö.
Kram

Bettina Bäck sa...

Härligt! Tycker lilla jag som gillar vinter, och som vet hur mycket som ligger gömt...

Suss o Kai sa...

Tänk vad snön gömmer undan massa saker :) vad mysigt det blir när de försöker titta fram ur de gömda och så fint med den lilla lampan :) fin tolkning Kram Suss