Translate

fredag 19 oktober 2012

BLOMMIG FREDAG: Upp och ner!


Ner på knäna i rabatten för att fotografera den lilla söta höstcyklamen som sträckte på sig upp ur jorden häromdagen...


...och ännu mera vågrätt läge ner på marken, för att kunna fotografera och visa vårens snödroppar. (Ett tips när man tar in dem i vas, är att lägga en liten spegel under vasen, så kan man se vilka underverk dessa blommor är!)


Denna lilla, söta pippi satt nere på marken,...


...tittade storögt, men vilken sort - nej, det vet jag inte... men fort upp...


...bland de höstglödande buskarna och träden i skogen intill vår tomtgräns...

...med tanke på våra jägare här i trädgården...


...fast denna gamla donna är mest intresserad...

...av att ligga ner och njuta av oktobersolen på verandan.


Upp och ner med näbben hackar Hr Hackspett på det gamla trädet för att hitta någon god insekt...

...precis som den ulliga humlan dök djupt ner i vårens krokusar, för att hitta något sött djupt ner i kalken.


 Jag håller på att vattna våra orkidéer: några åt gången ner i en vattenbalja, och sedan upp i köksvasken för att rinna av.


 De nya Phaelonopsis orkidéerna är ofta uppbundna uppåt, men jag har en del återblommare...

...som jag låter växa och falla naturligt nedåt.

Hélena  med bloggen "Bland Rosor&Bladlöss" utmanar oss Blommiga Fredagsbloggare med temat "Upp och ner!"HIT för att se fler tolkningar.


Jag önskar er alla en fortsatt trevlig BLOMMIG FREDAG&
TREVLIG HELG!
Den bleka oktobersolen lyser - så
NJUT i din trädgård!(eller ta en skön promenad längs havet.)
Och när mörkret har lagt sig, glöm inte att titta in hos KAN!
Hälsningar AnnA
som välkomnar alla till att titta på nya och gamla Änglabilder HÄR.

13 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Fantastiska bilder! De kan jag titta på hur länge som helst. Humlan är ju för härlig, och pippin med. Trevlig helg!

Hélena sa...

Jättevackra bilder, fick vårkänslor :-)
Ha en härlig fredag!
Kram Hélena

Anonym sa...

Tack för tipset med spegel, har inye tänkt på det själv. Fågeln ser ut som en kungsfågel.

Sabelhagens Olivlund sa...

Mycket fint upp och ner hos dig. Det är nog en söt kungsfågel du har där:)) Gosig kisse:).
Ha en fin helg.
Kram Maria

Gunilla sa...

Vilka fina bilder.
Den lilla fågeln har jag inte sett tidigare.

Trevlig helg

Anette sa...

Spanar efter cyklamen varje dag, saknar dem, de har nog gett upp hos mig.
/Anette

Ninnis sa...

Härlig tolkning...underbara bilder...!!!

Trevlig helg...=)

Kram Ninni

Suss o Kai sa...

Vilka underbara bilder du visar upp :) man blir alltid så glad när man tittar in i din blogg Kram Suss

Lena/isklockan sa...

Vad många vackra foton. Den lilla söta fågeln med gult på huvudet är en kungsfågel, Sveriges minsta. Jätte söt.

Kram

Gela sa...

Vilket helt underbart inlägg. Ett inlägg att bli glad av. Tack. Ha en fin fin dag/Gela

Mias Trädgård sa...

Oj, vilken underbar bildkavalkad! Härlig tolkning rakt igenom! Ha en fortsatt trevlig helg! :) Mia

Gunilla sa...

Hej.

Jag har inte provat att övervintra törnrosas kjortel men i år skall jag göra det. Jag har garderat med frön ifall det inte lyckas, den är lätt att få att gro.


Ha en bra dag

ANKAN sa...

Vilken ljuvlig bild på din kissedonna och den icke ont anande fasanhönan. :-)

Här i Bålsta faller årets första snö nu i kväll!

Kram

ANKAN