Translate

fredag 6 april 2012

Påskutställning...

...och även detta år har jag några alster med fotomontage och akrylmåleri...hm...det är kanske så, att det skall börjas med att ta tag i måleriet igen....

Svarta ramar med svart passepartout och trädgårdsmotiv...

...men även lite andra uttryck...

...och så blev det ett hommage till en blå målare. Se även HÄR, och läs om Curt Hillfon HÄR.

Denna påsken är vi tre stycken som ställer ut: Stefan Nilsson med DENNA hemsida., och fantastiska påtagliga foton med speciell teknik...

...och Maria Malmsten, med underbara strandmotiv, och hennes hemsida finns HÄR.
Så om man ändå är på väg till konstrundan på Österlen, kan man ta tillfället i akt, att börja med att besöka Åhus, och titta in hos oss, på Gärdskans Dagcentral.(Bakom Konsum och Sparbanken i Åhus) HÄR finns mer information. VÄLKOMNA!

Fler foton av mig hittas på Annama-ART, bl a ett foto av denna söta kotte på trädgårdspromenad hemma hos MÄRIT. Det kan ju vara lite kul att visa före och efter utställningsfotot, hur kotten kom där lufsandes i Märits trädgårdsidyll, korsade grusvägen med en höna och lunkade vidare. (Det finns många foton i min bildbank!) 

I början av veckan, eller egentligen i söndags, hade jag tänkt mig att vara med på fotoutmaningen hos TIMJAN OCH AKLEJA, men nog missförstod lite syftet med utmaningen "Månadsbilder April",  och visade lite blandat från naturen och någon blomsterbild från trädgården från den kalla 1:a April.(gå HIT)Så var det också min jobbehelg, och så den kommande utställningen mm, som stal min tid, men nu är jag på banan igen, och visar härmed en månadsbild från baksidan på vår trädgård, och ett av våra senaste projekt. Vi hade efter hand skapat en ogräsbacke på baksidan av vår trädgård, men förra sommaren bestämde vi oss för att lägga på den kompost vi samlat på oss, på backen, och så  täckte över ogräset och komposten med dagstidningar och  lade sedan på täckväv. Sedan planterade vi rosor, clematis, perenner och annat, och lade på täckbark i höstas. Nu i vår har jag även grävt ner lite liljelökar. Nu blommar det mest några påskliljor på backen, men det skall bli spännande och se vad som blommar senare i sommar.Det ser ut som om de flesta rosorna klarat överlevnaden.Gå HIT för att komma till månadsbilder för april.
Det som är tråkigt med vår baksida i vår trädgård, är att vi förr kunde säga att vi bodde tätt in på skogen, men vintern 2011, hörde och såg jag hur skogsmaskiner började skövla på andra sidan järnvägen.Vad jag förstått tog man nog ner några för många träd, och som maken säger, med denna nybyggnation in på knuten kan man inte gå ut i trädgården i bara kalsongerna längre...Men vår äng finns fortfarande kvar. 


Väderprofeterna har lovat en kall påsk, med ev vitflingig nederbörd, men jag vill ändå önska er alla en 

GLAD PÅSK! 
och
TREVLIG HELG!
hälsn
AnnA


5 kommentarer:

Maya sa...

Kikar in och önskar en Glad Påsk!
Kram Maya
psst Anna, ta bort ordverifieraren,, så dryg när man ska kommentera!

Suss o Kai sa...

Varför ska man bo så långt från Österlen? hade gärna gjort en runda för att se utställningarna där, har hört så mycket om den. Kram Suss

Åsa sa...

Den utställningen hade varit fantastisk att få se "på riktigt". Älskar bilderna på kotten o hönan;-)
Ha en fortsatt fin Påsk
Åsa

Timjanoakleja sa...

Hejsan, vad kul att du är med med två bilder! :) Glad påsk!

Maya sa...

hej vännen,
Nu finns ett inlägg på bloggen.
http://mayashideout.blogspot.se/2012/04/fotografi-anna-m-hansson.html