Translate

söndag 1 april 2012

Månadsbilder April 2012

 Timjan&Akleja utmanar mig, och andra med som vill, att skicka in foton från 1:a dagen i april. Mitt emellan mina arbetspass, denna första dag i april, tänkte jag att jag skulle besöka min barndoms vitsippställe, och visst lyste det vitt...

...men alla de små liven såg frusna ut i den bistra aprilvinden, och omslöt sig tätt knopp för knopp.(Tänk igår var det tom små vita snöflingor i den kalla vinden, och i morse -6 grader i ottan.Söndagskvällen avslutades med ett för jorden välförtjänt aprilregn - och tänk, så gott det luktade av vår!)

Det  ser ut som om det börjar skifta i grönt bland buskar och träd.

Hemma i trädgården har kejsarkronan börjat visa sina knoppar...

...och se, en liten söt ullig, vårkrage tittar upp i rabatten.

Jag har börjat på att klippa och beskära rosorna, och vad jag kan se så finns det många överlevare i rabatterna.Om det finns fler som vill visa eller se på foton från 1:a  April gå
 HIT.
Just nu har jag fått lägga trädgårdsarbetet lite åt sidan då jag förbereder för årets påskutställning. Gå HIT för mer information och för att se förra påskens foton, gå HIT.
Trevligt slut på denna helgen&
Ha en skön vecka!
Och ett stort TACK för alla värmande kommentarer från fredagens och säsongens sista Blommande Fredag!
Ha det!
hälsn
AnnA
PS! Jag har jag kanske missuppfattat fotoutmaningen ändå...jag skulle kanske visa ngt speciellt från vår trädgård, hur det ser ut nu...hm...då får det bli imorgon...för att visa hur det sedan uttvecklar sig...)

4 kommentarer:

Hélena sa...

Men så långt kejsarkronan har kommit i din trädgård. Mina har inte ens tittat upp än. Nu lär det väl dröja ännu längre eftersom det yr snö i luften...
Ha det bäst!
Kram Hélena

Timjanoakleja sa...

Härligt, nu börjar det verkligen komma många vårtecken! Kul att du är med, och det är helt ok att tolka utmaningen så som du gör! Din första kommentar hamnade av någon anledning i min skräppost så därför såg jag först idag att du hade hunnit fota.

Ha en skön fortsättning på veckan!
Hälsningar Birgit

Suss o Kai sa...

Vad kul med utställningen :) tänk om man ändå hade varit i närheten då skulle jag ha kommit dit för att se :) vet hur duktig du är. Lycka till Kram Suss

Margot sa...

Kikar in för att önska dig Glad Påsk!
Kram