Translate

fredag 13 januari 2012

BLOOMING FRIDAY: Mittpunkter...

 ...finns det många att hitta i naturen, som fluffet i en tremastar-blomma...

...och i en doftpion...

...som nästan får ännu intressantare mittpunkt, när blomman mognat, och fröhusen blottlagts.

Insekter söker sig gärna till...

...mitt-punkten...

...och sedan funderar jag på om det är mittpunkten på livet, när nästa födelsedag blir den 50:onde? ...50 år från hundra...för så gammal blir många idag.


KATARINA med bloggen "Roses&Stuff" har denna Blommiga Fredag temat "Mittpunkt". HÄR finns fler tolkningar.


Fredagen, som dessutom var fredagen den 13:e, går mot sitt slut. Det är Knut, och julen dansas ut...
Snart är halva januari gången, och någon vinter blev det inte i Skåneland, under julen iallafall... Fotot tog jag vid Haväng i julas, och kameran och ljuset spelade mig ett spratt, men resultatet blev rätt så fantasifullt, eller hur?

En skön Helg önskar jag er alla!
hälsn
AnnA

6 kommentarer:

Gunilla sa...

Härliga mittpunkter.
Och mitt i livet är inte så dumt det heller:o))

Ha en fin helg
Gunilla

Inger sa...

Fint Anna:)
Kram

Hélena sa...

Jättevackra bilder och här har julen ännu inte dansats ut...vi har varit för sjuka helt enkelt. Får ta tag i det imorgon...kanske!
Ha det bäst!
Kram Hélena

LV sa...

Anna,I did so enjoy visiting and seeing all the beauty you shared. Love that closeup. My, you will be a youngster compared to me. Best wishes my friend.

Margot sa...

Underbart vackra mittpunkter! Det är rätt bra med mittpunkten i livet:))
Den sista bilden är riktigt läcker!
Ha det gott!
Kram Margot

Katarina sa...

Livets mittpunkt är inte så dum...tänk så klok man har blivit då!
Kram