Translate

fredag 16 december 2011

BLOOMING FRIDAY: "Decembers fröjder..."

 ...finns mycket i det visuella.
Förra helgen besökte vi en julstuga i Åhus, arrangerad av Susanne och HUMLA DESIGN och Anna från GRANNFRUARNA.

Ljuvliga hängen av Susanne, som jag tycker även kan pryda en hals...

...och Anna har återanvänt loppisfat, som det vore en fröjd att lägga det goda från december på.

Susanne tillverkar smycken av olika slag, och de med vintagestuk är några av mina favoriter - och man kan designa sitt eget om man vill. HÄR finns förresten Susannes blogg.

Vilken fröjd i jul, att se den stora ljusstaken behängd med ett julhänge av Susanne, och runt min hals hänger något annat jag hittade. (Ni får gärna gissa vilket av halsbanden som föll mig mest i smaken.Fågel, fisk eller mittemellan...eller...?)

En av trädgårdens fröjder är numera en av (h)julens, då trädgårdscykeln blivit färdigpimpad inför julhelgen med en guldig pärlgirlang. Lite snö hade inte skadat...

...men för att få lite istappskänsla hängde jag istappar (i fake, förstås!) i ljuskronan över matbordet.

Äkta vara, och en av decembers fröjder, att glädja sig åt, är den sköna vita julrosen i kruka, och så ett tänt ljus i skymningen till FatherXmas.

Tärnesång från lussedagen - sentimentala decemberfröjder...23 ställen besökte de och sjöng bl a :
 "Nu är fröjd uti vart hus -
vi tackom nu så gärna -
julegran och juleljus -
allt för den ljusa stjärnan..."

...och så något fröjdefullt att stoppa i munnen. Jag har väntat in den hemvändade sonen från Småland, så ikväll blir det bullbak.

 KATARINA från "Roses&Stuff" har inspirerat mig att skriva och visa bilder om "Decembers fröjder" denna Blommande Fredag, och  mer inspiration finns HÄR.

Ha en fortsatt skön Blommande Fredag&
en trevlig Adventshelg n:r 4!

hälsn
AnnA

7 kommentarer:

Anette sa...

Massor av fröjder, jag fastnade lite för cykelblinget!
/Anette

Unknown sa...

Wow! Så mycket stämningsfullt och fröjdefullt hos dig idag! Underbart:)
Kram!

Mia sa...

Nog är det stämning inne hos dig, och ute, din cykel ser alltid lika pyntad ut. Lite snö ja, det hjälpte gott mot mörkret. Får hoppas det blir lite hos dig också :)

Hélena sa...

December är verkligen en festmånad. Hos oss har dessutom son, make och mamma födelsedag. Mycket tårta är det :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena

Suss o Kai sa...

De var fina bilder du visar upp Kram Suss

Katarina sa...

Jag tycker din trädgårdscykel är så kul! Din kreativa ådra är uppenbar - härligt!
Ha en skön söndag!

Med fingrarna i (j)orden sa...

Så mycket julfint! Jag önskar dig en riktigt God Jul!
Eva