Translate

torsdag 22 april 2010

Det kom ett paket...

...från det blommande berget i Götet. Och frimärkena blommade utanpå paketet. Ett stort TACK till HANNELE, för den fina konstboken! Underbara bilder såg jag att det var, när jag bladade igenom "En viktoriansk konstnär i Jordens Lustgård" av Marianne North.
Jag stannade till på min barndomsvitsippsställe, när jag for förbi där på torsdagseftermiddagen...
...och inspirerades till att göra vita vår-drömmerier.
Kan ni se vilka vita vårblommor, som flyter här i skålen?
Vita violpenséer, vit julros, tusenskönor och vit vårsstjärna.(Chionoxa Alba)
Lite änglablommeri...
"Tittut"! Hon skulle förstås också vara med på ett hörn, som alltid, vår lilla Lizakatt.
Annie från ANNALUNDA gör underbara smycken av gamla skedar och annat matsilver från gömmorna, som denna vackra ring. Den vill jag gärna vara med och tävla om Annie! Och tävlingen varar till den 30 april.GRATTIS till de 100 000 besöken på bloggen!
Agneta med bloggen NYANSER AV VITT och webbshopen SHOP SIGNERAT AJ har utlottning på sin webbshop av bla detta läckra armband, som jag gärna är med och tävlar om. Och grattis till 1000 besökare i webbshopen! Tävlingen varar till den 3:e maj.
Lycka till alla ni andra som tävlar!

Ha en skön helg allihopa!
hälsn
AnnA

10 kommentarer:

AnnCharlotte sa...

Tänk att nu finns det material till egna buketter....äntligen ;)

Lillianna sa...

Vad fint du har gjort det med blommor och prydnader! Ser så fräscht ut!
Idag haglar det här hos mig så idag känns våren långt borta...får väl bläddra i nån trädgårdstidning istället.

/Lillianna

Tigris Predikantan sa...

Riktigt vackra bilder!
:)

Hannele på Hisingen sa...

Fina bilder, hoppas du får mycket glädje och inspiration av boken.

Margot sa...

Stort grattis till bokvinsten!
Vita blommor är så vackra, ser så rena och oskuldsfulla ut!
Din Lizakatt är så otroligt söt!
Ha en trevlig helg!
//Margot

Annie - Annalunda sa...

Kära goa Anna! Vilka underbara bilder - som alltid hos dig - men jag tycker att de bara blir finare och finare! Ser också att jag missat din utställning - jösses så spännande! Kanske du skulle hänga några vackra tavlor här i Annalundas nya butik? =) jag hoppas verkligen att vi kan träffas så småningom i vår eller sommar! Kul att du vill vara med i min utlottning - tack för fin länkning!

KRAAAM!!!!!

OF SPRING AND SUMMER sa...

Så lustigt att vi har tänkt längs samma linje. Väldigt vackert vitt arrangemang du har gjort!
Fin vårbild.
Önskar en fortsatt trevlig helg.
Kram Ingrid

mitt gröna hjärta sa...

Så underbart med vitsippor, nu vill man bara frossa i blommor! Tack för gratulationen, det har varit en jättkul vecka efter reportaget, många har varit positiva och velat ha råd och tips så nu plötsligt blev jag utsedd till "trädgårsexpert"...(vilket jag långt ifrån är men kul ändå!)
Ha en fortsatt skön helg...

Maria Berg sa...

Ännu en vit har salgit ut här Magnolian - det är vackert med vitt och jag tog med hela familjen ut igår och badade i vitsippe backarna - hoppas några foto blev bra så kommer de på bloggen.

Kram till dig och vi se kankse på Wapnö, skall också dit vad jag vet.
MB

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Att få paket med posten är är bland det roligaste jag vet;)
Just nu väntar jag på ett mycket spännande paket från USA,
innehållet kommer säkerligen att dyka upp i The Vintage Fairy Tales!
Du gör alltid så fina collage!
Kram
Becky