Translate

söndag 6 december 2009

Ännu en vecka...

...på väg mot julen...
...med julkrans vid dörren, och med det första julbordet avsmakat i fredags.
Vi var och besökte julmarknaden på Fredriksdal i Helsingborg(och givetvis kommer jag att visa fler bilder därifrån!)...




















...och så har vi bakat lussebullar.
Visst ser de väl smaskiga ut?!!!Jag har kreativa barn, som hjälpt till att formge dem.

Slutligen en tävling, där utlottning sker den 9:e december - Annadagen minsann! -
och sista dagen att länka är den 8 dec.
Det är Eva med bloggen "MED FINGRARNA I (J)ORDEN" , som har 1-årsjubileum.
Grattis på dig Eva, och du, jag vill gärna vinna någon av dina böcker, eller gärna nya fröpåsar!

7 kommentarer:

AnnCharlotte sa...

Fin julkrans. lussebullar har vi inte bakat än. Jag har också några hjälpande händer till det

....printar ut på akvarellpapper???
Det måste ju vara väldigt effektfullt, Jag ser ju att dina bilder är fina men strukturen syns ju inte på skärmen ;)
Måste prova...måste bara trycka in några fler timmar på dygnet som bara jag har tillgång till ;)

Therése sa...

Hej AnnA! Förstår att ni hade trevligt på Fredriksdal! Själv har jag jobbat i helgen (för vanlighetens skull ;)). Igår hade vi julmarknad på museet. Hantverkare och julstämning i varje museihörn! Denna veckan skulle jag vara ledig, men det sket sig. Så nu väntar en ny vecka på museet...
Allt gott
Therése

Wenche sa...

Ha en riktig god och kreativ Jul hälg!

Maria Berg sa...

Kära du TACK - jag belv rörd idag när jag öppnade din omsorgsfullt inslagan present. Änglen har jag redan kramat och nu får den ta över allt strul jag haft med basketen.
TACK igen.

Jag är också med och tävlar hos Eva, jag fick en bok som kommer från henne idag - min mor hade köpt den då hon var på trädgårds runda i sommras. Spännande att jag visste vem hon var.
Kram Maria

Vicky sa...

Vacker krans. Och lussebullarna såg verkligen mumsiga ut.

Annika Christensen sa...

Ja du dagarna bara rinner iväg liksom.
Hoppas du vann något.
Snart kommer vi med en ny minsann.
Kram
Annika

Lotta 8`) sa...

Det låter spännande med besök på Fredriksdal, du får gärna berätta mer.

Vacker krans på dörren och lussekatter - du är redo för lucia :) Ha det gott :)