Translate

fredag 5 maj 2017

BLOOMING FRIDAY: "English style...


...var temat denna på denna veckas BLOMMIGA FREDAG,...


...och jag var ju lite sen på det, men varsågod ändå...


...att inspireras av den härliga sensommarblomningen...


...i DEN ENGELSKA TRÄDGÅRDEN på Svabesholm...


...på Österlen i närheten av Kivik och Stenshuvud.
Ett utflyktsstips till er som åker till Skåne, och den 13 maj är det säsongsöppning.
Sensommaren förra året bjöd på underbara rabatter med ...


...echineaceor,...


...malvor,...


...kärleksört,...


...jätteverbena, salvior och annat...


...i färgavstämda kombinationer - alltså: gult är inte fult! -


...i vackra...


...miljöer,...


...med överraskande vinklingar.


Jo, där finns en liten plantshop med...


...i vacker miljö.


Och så alla dessa vackra engelska kastanjestaket!!!


Jo, jag har ett eget, och jag är spänd på...


...hur höstens plantering kommer att arta sig i sommar.

HÉLENA  är värdinna som vanligt för veckans BLOMMIGA FREDAG med Engelskt Tema, och denna vecka visar hon dessutom fabulöst vackra foton ifrån den engelska våren, eftersom den lyckosten befinner sig där. Härligt!
 Gå HIT för att se fler tolkningar.


...och i vår trädgård har maken fått igång vattnet i fågelbadet.
Det är en härlig tid, eller hur?
Lite kallt, men...


NJUT i din trädgård!
hälsningar
AnnA

7 kommentarer:

Carina sa...

Tack för tipset - det ser ut som ett fint utflyktsmål. Det brukar bli ett besök varje år till Österlen bara för det är så härligt :)

Ha det gott! Carina

Maribel sa...

Hej AnnA!
Ser ut som ett intressant resmål, fina rabatter och vackra blommor, och ett litet Muminhus. Hoppas värmen kommer till dig, vi har haft rena rama sommarvärmen, hela veckan.
Trevlig helg /Marika

LV sa...

How I wish I could see in person some of the beauty you share. Look forward to each Friday. Trust all is well with you and family.

Anni sa...

Men oj, jag var helt övertygad om att det verkligen var i England! Tills jag såg Muminhuset :-D
Så fantastiskt de lyckats anamma den stilen. Hit måste jag åka. Tack för underbara bilder!

Villrose sa...

Riktig vakkert og engelskinspirert der, ja!
God søndag!

Veronica sa...

Alltså, Kastanjestaket är bara helt underbara! Men skit-dyra, rent ut sagt!!
Jag har plan på att köpa 1 rulle och bara sätta upp som dekoration för att få fram ytterligare en känsla av England och den stilen.

Men det hade varit gött att omringa hela trädgården med de fina... Efter Lotto-vinsten :D

Trädgård i Torslanda sa...

Så många fina bilder. Vilket bra tips. Verkar vara mycket frodigt med extra allt som tema. Vi kanske ska till området i sommar så då ska jag passa på.
//Helene